Ny MapSource

Apropå MetroGuide och liknande, så är kartprogrammet MapSource uppdaterat igen, till version 4.08.

Inga nya finesser från version 4.07, men en del buggar som infördes med den förändringen tycks vara fixade.

Anders

Hej hopp.

Bör jag som nyss fått mitt MapSource-MetroGuide som det står "version 4.00" på ladda hem den uppgraderingen bums alltså??

MVH Tony

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Olika versioner

Den beteckning som du ser på din MetroGuide är kartans versionsnummer. Nya MG Europe heter 4.00. Men programmet som hanterar kartan, alltså MapSource (som ju även kan hantera Roads & Recreations, Topo kartor osv.) har ett annat versionsnummer.

Den MapSource som följde med min MG Europe var version 4.06. Uppdateringen till 4.07 medförde diverse nya, trevliga funktioner. Steget till 4.08 innebär bara att funktionerna i 4.07 blev stabilare.

Eftersom du antagligen har MapSource 4.06 till din MG Europe 4.00, bör du uppgradera MapSource till 4.08, för att få tillgång till de nya finesserna.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips