Nu har jag fått min Direct Route!

arnsko; sa:
Det finns ett diskussionsforum för Meridian och där är det mycket klagomål på V5.35.

http://groups.yahoo.com/group/Magellan_Meridian/

Läste följande på gruppen du hänvisar till:

The way to avoid this problem, is,
Turn on the meridian,
Wait until it lock the satellite (finish the data
acquisition), this will have the accurate position
reference,
Then do the route, it will lost the position
reference.
But meridian have already finish the data acquisition,
so it is ok.

This actually explain, why somebody complain it is
slow for initialization,
Others are not. Because, people use different order
(route before or after they finish the data
acquisition) to start Meridian.

Jag läste precis samma inlägg alldeles nyss. Det tycker jag låter som en vettig förklaring. Jag ska testa.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jimmy_L; sa:
Berätta gärna vad du kom fram till.

Det där med internminnet kan stämma. Jag har även minimalt med nav-sidor aktiverat. Vet inte om det inverkar på minnet. Den låser sig snabbt för det mesta på satellitera nu.

Har använt DirectRoute i helgen och jag är imponerad.
Knappade in en adress i n:a Gävle som jag aldrig har varit till, c:a 9 mil hemifrån och kom fram utan problem. Var sedan till 2 st till adresser utanför Gävle med samma resultat

arnsko; sa:
Jimmy_L; sa:
Berätta gärna vad du kom fram till.

Det där med internminnet kan stämma. Jag har även minimalt med nav-sidor aktiverat. Vet inte om det inverkar på minnet. Den låser sig snabbt för det mesta på satellitera nu.

Jag tror inte att antalet aktiva nav-sidor påverkar. Dom är nog aktiva allihop oavsett, bara det att man inte ser dom i "bläddringen".

Jag hittar också bra med Direct Routen (härligt att saker klarar det dom är till för). Har dock inte provat i "skarpt läge" eftersom jag bara rört mig i mer eller mindre kända områden. Jag får väl åka ut i blindo och irra bort mig....;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips