Nordkalottsleden.

Hej jag satt och studerade fjällkartan över kebne och treriksröset. Till min häpnad upptäckte jag en led som fanns på bada kartorna: Nordkalottsleden.

Är detta en led som börjar i Norge och slutar i Finland eller???

Vet ni något om denna led???

Jag ska vandra den om ett par år.
Söker utmaningar så vill ni följa med går det bra.
Dan.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hejsan!

Svenska Turistföreningen har ett infoblad om Nordkalottleden. Har för mig att Utemagasinet har haft ett repotage om leden, skall kolla vidare.

/Stegis

Information

I boken Vandra i Sverige utgiven av Prisma och Svenska Turistföreningen kan man läsa om Nordkalottleden. Fyra sidor inforamtion mest om svenska delen men med hänvisningar till fler informationskällor. Finns på biblioteket men är väl värd att köpa för den som vill vandra i sverige.

Hänvisar också till ett informationsblad från STF.

Finns också telefonnummer. Om du inte hittar den maila mig skall jag printa ner det som står.

Vandra i Sverige
Lars Magnusson
91-518-3478-2

//Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips