Noob behöver hjälp med viktnergång.

Kanske en liten update nu?

Har gått drygt en vecka och jag har varit ute och gått mellan 1 - 4 timmar varje dag. Då räknar jag inte med de vanliga typ trappor, hoppa av bussen tidigare för att gå extra etc.

Har förlorat drygt 1,5kg (antar att de mesta är vatten) då jag käkat väldigt dåligt (Jag vet, inte bra alls.) Men har försökt få i mig frukt osv.

När jag väl supit har jag lyckas hålla mig ifrån ölen ganska bra, blivit kanske 2 st och sedan mer sprit (antar att sprit är bättre än öl när det gäler att bli full) och fick i mig en fylle pizza, dock beställde jag utan sås så det var la bra.

Men nu är det ju påsk och ska på påsk middag så kommer la förlora det mesta jag gått ner so far :D
 
Jag har gått ner ganska rejält på sistone. Och det på det enda sätt som funkar, nämligen att göra av med mer energi än man stoppar i sig. Finns inga genvägar.

Jag går till och från tåget när jag ska till jobbet (ca 8 km om dan) och tränar på lunchen (roddmaskin/löpband sisådär en kvart, tjugo minuter + tjugo minuter styrketräning). En frukt eller knäckemacka varannan timme för att inte drabbas av alltför stort sötsug och en lätt lunch (ofta dagens macka på Subway, eftersom det blir hyggligt billigt och hinns med på väg tillbaks till jobbet).

På det här sättet tappar jag nog ett kilo i veckan. Fast jag lägger ju på mig en del muskler också. Smalare nu än på sju-åtta år iallafall. Bar bröllopskostymen på svärmormors 90-årskalas i helgen. Satt som smäck.

Mitt "knep" är att träna varje dag under veckan. Ur muskelbyggarsynpunkt är det suboptimalt, men det handlar om att sätta vanan. Efter en månad var jag mer eller mindre beroende av att träna.

Rent näringsmässigt är det tämligen ointressant vad du sätter i dig på en given dag. Vad du sammanlagt smäller i dig under loppet av en vecka eller så är däremot avgörande. Men det gäller som sagt att sätta vanor, och då är en viss konsekvens välgörande.

I början åt jag kopiösa mängder riven morot till varje måltid. På så sätt kunde jag vänja mig långsamt vid mindre mat, utan att vara hungrig hela tiden. Morot innehåller mest vatten och kostfiber, så någon fetknopp blir man inte av det.

Lycka till!
 
själv så vägde jag för en tid sen 132 kg nu väger jag bara 120 kg och det är från januari - april.
det som funkade var mindre mat mera skidåkning och nu när sommaren kommer blir det myrvandring med ryggsäck,
sen skippa sötsaker så som läsk, godis,chips och sprit o öl. utan drick mera vatten och minska lite på maten,
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Grollen Behöver hjälp med höftsmärta vid promenad Träning och hälsa 15
PoveNN Behöver tips för att gå ner i vikt! Träning och hälsa 39
Gonkan Bäst proteinpulver för bulk? Träning och hälsa 7
MonicaKa Hjälp att tolka hälsoundersökning Träning och hälsa 3
energIrace Lite hjälp!! Träning och hälsa 0
aback Hjälp med träningsredskap Träning och hälsa 2
jerrymus hjälp med styrketräning Träning och hälsa 66
e_strom83 Hjälp med träning för klassikern Träning och hälsa 4
ragwen89 Hjälp med att hitta bra sidor för styrketräning Träning och hälsa 11
graylingman Hjälp med träningsupplägg Träning och hälsa 15
Keras2006 Hjälp med Viktökning!? Träning och hälsa 11
Keras2006 Hjälp med chins! Träning och hälsa 18
Jansson_Kalix Viktminskning, TIPS! Hjälp! Träning och hälsa 17
andi Hjälp till artikel om utbildningar utomlands Träning och hälsa 0
pergit Hjälp med råd!!! Träning och hälsa 6
capman viktminskning-träningsschema, HJÄLP! Träning och hälsa 30
Elyas Hjälp, får vattenblåsor Träning och hälsa 9
joakimmen Hjälp! Det börjar närma sig... Träning och hälsa 1
Adventure-Cilla Hjälp jag är övertränad!!!... Träning och hälsa 4
plp Backar och löprundor i Lund? Hjälp Träning och hälsa 4
lleberg Hjälp att lägga upp försässongsträning. Träning och hälsa 4
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
kimman knäsvag skidåkare söker hjälp Träning och hälsa 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.