Nokia 6110+Garmin Mobile XT

"Gratis Året Ut" brukar vanligtvis betyda "Därefter Skitdyrt". Dvs bara ett trix att lura de mest korkade avbetalningsslavarna.

Inte en enda av de telenätsbaserade lösningar jag sett har haft rimliga kostnader. Oftast inte heller bra funktion. Satsa på något med en enda köpsumma utan månadsavgift. T ex GMXT.

Nytt ämne, Wayfinder Active?

Nu har det nästan blivit ett nytt ämne. Jag har också testat WFA.

De "gratis" terrängkartorna var bara gratis till december 2007. Nu kostar terrängkartor pengar.
195 kr per län. 995 för hela Sverige. Låsta till den telefon du laddar ner dem till och du behöver bara laddar ner dem en gång. Vet inte om det bara funkar över GSM/3G. Det är LMV:s terrängkarta. Vet inte vilka "zoom"-nivåer de innehåller.

Gatukartan laddas ner när du tittar på den. Ska läggas i en cache. Jag kunde suga ner över WLAN:et på min telefon. Ingen bra högsta "zoom".

Finns ett forum:
http://www.activeoutdoor.com/Activeoutdoor/Community/Forum?context=topbar

Och där har flera problem att få ner terrängkartor men de verkar få pengarna tillbaka.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kan någon lägga lite tid på att steg för steg förklara hur man lägger in Garmin Mobile XT 4.10.60 Multilanguage Nokia i 6110:an? Gärna på svenska !

Provar att installera på telefonen via pc utan resultat. Har provat att lägga in mappen på minneskortet utan resultat. Telefonen hittar inte datan.

Kan någon lägga lite tid på att steg för steg förklara hur man lägger in Garmin Mobile XT 4.10.60 Multilanguage Nokia i 6110:an? Gärna på svenska !

Provar att installera på telefonen via pc utan resultat. Har provat att lägga in mappen på minneskortet utan resultat. Telefonen hittar inte datan.

Det går inte, du måste köpa den med karta på minneskort från Garmin om du ska ha en fullt laglig version. Du kanske hittar mer matnyttig information i denna tråden: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=49036

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips