Nej till vargjakt 2011!

Utsidans anti-jägarkår har en fantastisk förmåga att läsa mellan raderna när en jägare skriver nåt.

-Men om det står något i dags-tidningarna så går det som på räls...trycksvärta=sant.

Det var du som skrev att ett hundratal vargar skulle bli skjutna. Det är ju klart över kvoten. Så antingen är alla dessa jaktledare klåpare eller skiter i regler. Eller så svamlar du. Jag har min teori klar om vilken av dessa tre som är närmast sanningen.
 
Det var du som skrev att ett hundratal vargar skulle bli skjutna. Det är ju klart över kvoten. Så antingen är alla dessa jaktledare klåpare eller skiter i regler. Eller så svamlar du. Jag har min teori klar om vilken av dessa tre som är närmast sanningen.

Ja det är klart jag svamlar, bra att du förstår det. -skulle egentligen föreställa humor baserat på tidningsartiklar, men här är man väl i fel umgänge. Ta det inte så långtgående.
 
Det är några få som älskar att hata aktiv-jägares samtliga uttalanden. Om han skrev att det är trevligt att krama frun så skulle de hitta fel i ett sånt påstående också. Alla fattade väl vad han menade angående missuppfattningen tidningsreportern gjort.

jag har aldrig upplevt utsidan som jägar- eller jaktfientlig, jag har mycket sällan upplevt mig missförstådd av icke jägare.
 
Det är några få som älskar att hata aktiv-jägares samtliga uttalanden. Om han skrev att det är trevligt att krama frun så skulle de hitta fel i ett sånt påstående också. Alla fattade väl vad han menade angående missuppfattningen tidningsreportern gjort.

Herregud, du generaliserar bra mycket nu. Och du har inte läst debatterna för då hade du vetat att du hade fel i ditt generaliserande. Men jag ställde en fråga, fick ett svar. Han hade all chans att förtydliga sig och tog den på sitt speciella sätt. Att det senare skulle påstås vara ett försök till humor är efterkonstruktion så det stänker. (och att ironi inte går fram i forum är ingen hemlighet).

vår käre vän har en tendens att blanda seriösa inlägg med rena trollinlägg. Men man får då räkna med att bli behandlad därefter. Läs tråden en gång till så förstår du säkert vad jag menar.

mvh Christian
 
Jag förstod humorn i inläggen, ända från krutdimman till att hundratals vargar skulle bli skjutna. Ironin är ganska uppenbar....om man vill se den.
 
Nu har jag i alla fall anmält mig...även fast det inte behövs.
Jag kommer ju inte att vara jaktledare.
Tanken är att få info via sms som dom skrev om. Intressant och se om det funkar.
Jag äger en Pointer hund-gps. Den skickar hundens positioner via sms.
I sämsta fall kan det då dröja flera timmar innan sms't kommer, och det har väl ingen räknat med i detta fall.

-Här har jag klistrat in tel nr mm så ni andra kan anmäla er:

Registrering
Du kan välja mellan två sätt att registrera dig.

1.Via Betal- registreringsfunktionens "Min sida"
2.Via telefon. Ring 0771 – 18 34 11 från en knapptelefon och
följ instruktionen (vanlig samtalstaxa).
Bekräftelse
Bekräftelse skickas per post några dagar innan jaktstart.

Vem ska registrera sig?
Kravet på registrering beror på om du jagar ensam eller deltar i ett jaktlag med en utsedd jaktledare för varg- och/eller lodjursjakten. Om det finns en utsedd jaktledare och det står klart att jaktledaren kommer att leda jaktlaget räcker det med att denna person registrerar sig. Naturvårdsverket har då uppgifter om den person som är ansvarig för jakten.

Du måste registrera dig för lodjurs- eller vargjakt om du

•är jaktledare för ett jaktlag
•tillhör ett jaktlag, men inte vet vem som kommer att vara utsedd som jaktledar
•jagar ensam
•enbart bedriver jakt på lodjur med fälla utan samverkan med andra. Observera att fällfångst endast är tillåtet vid lodjursjakt, inte vid jakt på varg.
 
Lägg ner. Ni kommer aldrig att bli överens, jag tror inte att ni ens vill det.
Vi är överens...och vissa bojkottar storjakterna, som är det enda praktiska protestverktyget.

Storjakterna minskar i antal men smågrupperna ökar desto mer.
Jag tror att ett skidåkande gäng på ca 10 pers kommer att bli jakten som gäller i framtiden.

Jaktledaren får ett unikt ansvar som måste innebära risker för honom.
Vargen skall stå still och skjutas från sidan. Ändå så kommer ett skott bak eller framifrån
vara mera dödligt än sidoskott.
Om kulan hamnar bakom bogbladet och dessutom missar revbenen i ingången, så kommer
det alla gånger att bli registerat som skadskjutet. Visserligen dödligt men den kommer att gå
undan en bit utom synhåll.
Enligt instruktionerna så skall det rapporteras som skadskjutet.

Men det blir jakt och dom som har en reviretablering på gång får nu bättre chans att stoppa detta.
Dom som redan har ett revir så kommer det inte att kunna påverkas.
Skulle dom lyckas få en årsgammal valp så är skillnaden i stort sett noll.
Årsgamla djur har i alla fall en hög naturlig dödlighet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.