Naturkompaniets Marginaler

Min uppfattning är att det skiljer oerhört mycket mellan de olika NK-butikerna. Inte i prislistan, förvisso, men i serviceanda, kunskap och även ... låt oss kalla det prismässig flexibilitet.

Det går nästan alltid att hitta samma vara billigare, det är sant. Ibland känns det som om butiken ger ett mervärde som försvarar priset, ibland inte.
 
Jag är pryltok, lusläser och kollar ofta pris i förvägoch vet ganska precis vad jag vill ha när jag går in i en butik. Därför kanske jag är mer skeptisk. Jag spontanköper bara billigare prylar. Är man totalnovis så kanske service är mycket mer värt. Bra bemötande tycker jag man får i regel i NK-butikerna.
 
Har man en önskelista i fickan och is i magen är det bara att hoppas att prytteln plötsligt ligger i reabingen till 1/3 av vad den kostade med fullpris, ibland blir det bara 1/2 men det får för det mesta gå det med......uthållighet heter den principen.
 
Kan ju tipsa ev intresserade om att den omtalade Gerber Macheten nu är nedsatt till 199:- på Jula.

Prisvärt tycker jag och lät en sötnos få följa med hem!
 
Förstår inte varför folk handlar friluftsprylar på NK. I alla fall i Göteborg är Nordiska Kompaniet kända för sina överpriser, och det är en del i deras affärsidé.

Ni som tycker ni är så inne i branschen så att fikonförkortningar som NK, KK, ME, FR slängs runt med självsäkerhet kan ju bemöda er om att hitta förkortningar som inte, som NK, närmast är varumärkesskyddade.
 
Tanken slog mig också men i en tråd som heter "Naturkompaniets Marginaler" är det ingen tvekan om vad det gäller. Jag har accepterat och själv också börjat använda bl.a. KM för Klättermusen pga att man sparar 10 tangenttryckningar.

Ni som tycker ni är så inne i branschen så att fikonförkortningar som NK, KK, ME, FR slängs runt med självsäkerhet kan ju bemöda er om att hitta förkortningar som inte, som NK, närmast är varumärkesskyddade.
 
Trådkapning: Tips, använd autokorrigering

Förstår inte varför folk handlar friluftsprylar på NK. I alla fall i Göteborg är Nordiska Kompaniet kända för sina överpriser, och det är en del i deras affärsidé.

Ni som tycker ni är så inne i branschen så att fikonförkortningar som NK, KK, ME, FR slängs runt med självsäkerhet kan ju bemöda er om att hitta förkortningar som inte, som NK, närmast är varumärkesskyddade.

Då jag är rätt så dålig på att hitta rätt tangenter på tangentbordet i allmänhet och shifttangenten i synnerhet har jag gjort det lätt för mig genom att i Microsoft Word använda funktionen autokorrigering. Så i långa ord som jag använder ofta och i synnerhet sådana ord som har en eller flera versaler har jag lagt in dessa ord i autokorrigering och så behöver jag bara skriva några få väl valda bokstäver för att ordet ska bli rättstavat bara jag gjort rätt första gången.
Några ord som förekommer i autokorrigeringslista

långfärdsskridsko
långfärdsskridskoföreningen
MapSource
GPSen
GPSer
Västerås
Örnsköldsvik
Naturkompaniet
Trapper
Albacore
OziExplorer
Friluftskartan Pro
Garmin
Lantmäteriverket


/Per
 
Ja, borde väl kunna enas om att det trots allt är viktigare att det är lätt att läsa än att det är lätt att skriva. Även om kanske SMS-generationen inte riktigt håller med.
 
XXL till Sverige

När norska XXL kommer till Sverige i høst kan naturkompaniet lägga ned alla butiker utanför tullarna. Bra 08-snobbar kommer till at fortsätta betala deras överpriser.... Det enda som är billigare i Norge än i Sverige är friluftsutrustning, bananer och ris (de sista pga EU-tullar...). När nu XXL kommer till Sverige kommer det bara att vara bananer och ris som kommer att smuglas från Norge till Sverige (faktiskt så smuglas det ris)

http://www.sportfack.se/nyheter/article538063.ece

läs kommentarerna från bransjen...
 
När norska XXL kommer till Sverige i høst kan naturkompaniet lägga ned alla butiker utanför tullarna. Bra 08-snobbar kommer till at fortsätta betala deras överpriser.... Det enda som är billigare i Norge än i Sverige är friluftsutrustning, bananer och ris (de sista pga EU-tullar...). När nu XXL kommer till Sverige kommer det bara att vara bananer och ris som kommer att smuglas från Norge till Sverige (faktiskt så smuglas det ris)

http://www.sportfack.se/nyheter/article538063.ece

läs kommentarerna från bransjen...


å fy f´n vad najs!

dom är varmt välkomna, min lojalitet till naturkompaniet sträcker sig, mycket pga att det jag tagit upp i tråden, ungefär fram till att den norska kedjan presenterar sitt första pris som visar sig vara lägre.

varmt välkomna!!

och har ni några leverantörer av el (nät) i norge, får dom också gärna dyka upp i höst.

per (eller annan som vet) finns det någon typ av auto-korrigeringsfunktion där man kan lägga in en hel mening som dyker upp vid bara en knapptryckning. alltså samma sak som du beskrev men för hela stycken med text?
 
Jag måste göra något fel, för när jag tittar på XXL:s priser så ser det snarare ut som att det är läge att smuggla friluftsprylar till Norge.

Men det är ju kul med lite konkurrens...

De kommer sannolikt att köra samma priser i SEK som de nu gör i NOK i Norge. Det gör alla andra butikskedjor. Vad är billigare i en svensk butik? (inte nätbutik) Dessutom har de rea ibland och då är det ofta 50% nedsatt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kallefs Naturkompaniets hemsida länkar till Primus. Butiker och leverantörer 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.