Naturkompaniets Marginaler

intressant diskussion

jag har aldrig någonsin försökt pruta i en NK butik, skulle nästan kännas pinsamt. kan heller inte riktigt förstå varför man skulle betala mer när det finns biliigare bara för att någon i personalen är service minded. personligen vet jag exakt vad jag ska ha och är beredd att vänta på det tills det kommer på rea. för det gör det för eller senare. tror 90% av allt som jag har köpt i friluftsväg har varit på ngn form av rea. personalen på nk har varierad kunskap, ställer man frågor som är lite mer avancerade blir de oftast nervösa, med vissa undantag. priskillnader finns, köpte en north face duffel bag small för 599 på xxl, nk ville ha 999 för den. en viss skillnad...
här i gbg finns det tre nk inom ett ganska litet område plus några andra butiker. överetablering? den enda butik som jag känner att dom har bred kunskap under fötterna är fjällsport, men så har dom funnits i en massa år också. hoppas dom kan finnas kvar på en ganska konkurrentutsatt marknad
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kallefs Naturkompaniets hemsida länkar till Primus. Butiker och leverantörer 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.