Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nån mer än jag som blir kär i någon pryl.
- Trådstartare såg
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Min tunna, släta och vindavisande fleece. En tröja som jag använt som ytterplagg i svenska fjäll, på platten kring stockholm och höga kusten, grillkvällar lite varstans, i Sahara, spanska kusten, Thailand, Californien, flera vändor genom alperna och diverse länder de bergen går igenom etc etc etc. Blir det lite kallare blir den mellanlager istället.
Helt enkelt det bästa, mest mångsidiga plagget någonsin. Inte för varm, inte för kall och precis lagom vindavisande för att funka som ytterplagg i många lägen där en tunn softshell är för varm men ullunderställ är lite för svalt (just på grund av vind, inte temperatur). Hade den klarat regn marginellt bättre hade det varit mitt perfekta plagg.
Självklart slutade den tillverkas året efter jag köpte min, så nu vågar jag knappt använda den längre för jag vill den ska hålla så länge som möjligt. Vilket liksom tar bort vitsen med ett mångsidigt plagg litegrand...
Helt enkelt det bästa, mest mångsidiga plagget någonsin. Inte för varm, inte för kall och precis lagom vindavisande för att funka som ytterplagg i många lägen där en tunn softshell är för varm men ullunderställ är lite för svalt (just på grund av vind, inte temperatur). Hade den klarat regn marginellt bättre hade det varit mitt perfekta plagg.
Självklart slutade den tillverkas året efter jag köpte min, så nu vågar jag knappt använda den längre för jag vill den ska hålla så länge som möjligt. Vilket liksom tar bort vitsen med ett mångsidigt plagg litegrand...
Min tunna, släta och vindavisande fleece. En tröja som jag använt som ytterplagg i svenska fjäll, på platten kring stockholm och höga kusten, grillkvällar lite varstans, i Sahara, spanska kusten, Thailand, Californien, flera vändor genom alperna och diverse länder de bergen går igenom etc etc etc. Blir det lite kallare blir den mellanlager istället.
Kan denna jämföras med något plagg, tex Klättermusen Mithril?
Min favoritpryl är nog min sovsäck, WM Megalite. Funkar större delen av året. Med extern förstärkning kan jag köra den året om, men gör inte det av praktiska skäl. (Byter hellre till en bättre sovsäck.)
Även sovsäcken för mig. Som jag knappt använt. Men snart... Lhotse 800 från Roberts. Snygg, fluffig, skön, varm...
Johan
https://jonkiii.wordpress.com/
Johan
https://jonkiii.wordpress.com/
Kan denna jämföras med något plagg, tex Klättermusen Mithril?
Den jag har är en variant av Norröna Narvik warm2 jacket eller liknande benämning. En herrmodell av denna.
Det plagg som nu säljs under snarlika namn är helt andra material och egenskaper.
Jag äger även en Klättermusen Frode, som jag tror ska vara samma material som Mithril fast med huva. Den används flitigt när det är än kallare, men tröjan andas betydligt bättre, släpper genom lite mer vind och är förstås mycket mjukare och stretchigare. Så den passar mycket bättre för mig i de flesta sammanhang, särskilt när man rör mycket på sig. Enda nackdelen är att den inte klarar regn alls.
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 534
- Svar
- 42
- Visningar
- 9 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar