Nån med en Crux säck i Stockholm?

Tja! Någon som har en Crux säck i Stockholmsområdet jag skulle kunna få kika lite på?

Sugen på att köpa en AK47-X men enligt deras mått anvisningar skulle jag ligga på minsta storleken vilket jag har svårt att tro med mina 183 cm.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tittade på deras 70L häromdan, och den (samt 47) finns i 3 strl. 1:160-170 cm, 2:170-180 cm och 3: 180-190 cm.

Grejen är väl att det är rygglängden som räknas, och den kan variera inom samma kroppslängd. Vilket lätt förvirrar. Alltså vill man prova säcken i verkligheten. Om jag gissar rätt.

Ett alternativ är att göra en beställning från Jocke på www.crux-climbing.se och ta risken att få skicka tillbaka säcken. Men det är åtminstone inom landet...

Grejen är väl att det är rygglängden som räknas, och den kan variera inom samma kroppslängd. Vilket lätt förvirrar. Alltså vill man prova säcken i verkligheten. Om jag gissar rätt.

Ett alternativ är att göra en beställning från Jocke på www.crux-climbing.se och ta risken att få skicka tillbaka säcken. Men det är åtminstone inom landet...

Det finns en tabell på crux hemsida där de anger även vilken rygglängd som den passar till, men att prova ut är bäst, som alltid.

Är det långt borta att man har en virtuell kropp i 3D som man skickar med beställningarna?

Jag skulle nog gå på rygglängd... :) men bara om jag kände mig säker på att jag hade mätt min rygg på samma sätt som de. Tyvärr känns de flesta ryggmätarbeskrivningar lite oexakta. Kroppslängden har man ju rätt bra koll på.

Jag skulle nog gå på rygglängd... :) men bara om jag kände mig säker på att jag hade mätt min rygg på samma sätt som de. Tyvärr känns de flesta ryggmätarbeskrivningar lite oexakta. Kroppslängden har man ju rätt bra koll på.

Kruxet (Göteborg!) är att hållningen ofta är annorlunda med ryggsäck på, inte som en säck potatis eller stram givakt. Ta två mått för ett medelvärde?

Jo att hitta exakt värde är inte helt rätt, enligt Crux sätt att mäta så ska jag ha deras minsta, medan från andra ryggsäcks tillverkare så bör jag ha en som ligger ca medium/large. Sen så ska ryggsäcken användas som klättersäck så jag vill absolut inte ha en för lång heller som gör att jag inte kan titta upp med hjälm på eller hissa upp lite så att selen får plats bra under.

Att beställa en från crux-climbing.se är ju odkc betydligt enkalre om jag måste skicka tillbaka men fortfarande lite extra bökigt. Så har nån en jag kan prova så vore det ju super!

Skulle någon sitta på en crux säck i göteborgstraken så är jag intresserad av att få klämma,känna och prova den.
Den rena, avskallade och lätta desigen lockar mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips