Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nån med en Crux säck i Stockholm?
- Trådstartare Edvin m
- Start datum
Tittade på deras 70L häromdan, och den (samt 47) finns i 3 strl. 1:160-170 cm, 2:170-180 cm och 3: 180-190 cm.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tittade på deras 70L häromdan, och den (samt 47) finns i 3 strl. 1:160-170 cm, 2:170-180 cm och 3: 180-190 cm.
Grejen är väl att det är rygglängden som räknas, och den kan variera inom samma kroppslängd. Vilket lätt förvirrar. Alltså vill man prova säcken i verkligheten. Om jag gissar rätt.
Ett alternativ är att göra en beställning från Jocke på www.crux-climbing.se och ta risken att få skicka tillbaka säcken. Men det är åtminstone inom landet...
Grejen är väl att det är rygglängden som räknas, och den kan variera inom samma kroppslängd. Vilket lätt förvirrar. Alltså vill man prova säcken i verkligheten. Om jag gissar rätt.
Ett alternativ är att göra en beställning från Jocke på www.crux-climbing.se och ta risken att få skicka tillbaka säcken. Men det är åtminstone inom landet...
Det finns en tabell på crux hemsida där de anger även vilken rygglängd som den passar till, men att prova ut är bäst, som alltid.
Är det långt borta att man har en virtuell kropp i 3D som man skickar med beställningarna?
Det finns en tabell på crux hemsida där de anger även vilken rygglängd som den passar till
Jag vet - vad jag menade var att det är lätt att man blir osäker på resultatet när man hamnar en bit utanför vad man trodde. Jag syftar på diskussionen i bland annat den här tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59973
Jag vet - vad jag menade var att det är lätt att man blir osäker på resultatet när man hamnar en bit utanför vad man trodde. Jag syftar på diskussionen i bland annat den här tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59973
Ahaaa, där ser man. Stiffa Britter...själv skulle jag nog gå på totallängd.
Jag skulle nog gå på rygglängd...
men bara om jag kände mig säker på att jag hade mätt min rygg på samma sätt som de. Tyvärr känns de flesta ryggmätarbeskrivningar lite oexakta. Kroppslängden har man ju rätt bra koll på.
Jag skulle nog gå på rygglängd...men bara om jag kände mig säker på att jag hade mätt min rygg på samma sätt som de. Tyvärr känns de flesta ryggmätarbeskrivningar lite oexakta. Kroppslängden har man ju rätt bra koll på.
Kruxet (Göteborg!) är att hållningen ofta är annorlunda med ryggsäck på, inte som en säck potatis eller stram givakt. Ta två mått för ett medelvärde?
Och därmed är vi tillbaka på noll: finns det nån i Stockholm som har en säck som Edvin kan testa? 
Jo att hitta exakt värde är inte helt rätt, enligt Crux sätt att mäta så ska jag ha deras minsta, medan från andra ryggsäcks tillverkare så bör jag ha en som ligger ca medium/large. Sen så ska ryggsäcken användas som klättersäck så jag vill absolut inte ha en för lång heller som gör att jag inte kan titta upp med hjälm på eller hissa upp lite så att selen får plats bra under.
Att beställa en från crux-climbing.se är ju odkc betydligt enkalre om jag måste skicka tillbaka men fortfarande lite extra bökigt. Så har nån en jag kan prova så vore det ju super!
Att beställa en från crux-climbing.se är ju odkc betydligt enkalre om jag måste skicka tillbaka men fortfarande lite extra bökigt. Så har nån en jag kan prova så vore det ju super!
Jag köpte min Crux AK70 utfrån min rygglängd, som jag mätt upp enligt anvisningarna på Crux hemsida.
http://www.crux.uk.com/en/crux_rucksacks_sizes.php
Det funkade bara fint. Den sitter perfekt på ryggen!
Lycka till!
http://www.crux.uk.com/en/crux_rucksacks_sizes.php
Det funkade bara fint. Den sitter perfekt på ryggen!
Lycka till!
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 3
- Visningar
- 3 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips