Någon som vill ha sin pulka modifierad?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Snyggt!

En fråga bara, skulla man inte kunna ha reflexväven över sida till sida där du har de vid sidan? Kanske overkill.

Min första tanke var att lätt kunna hitta lägret om man är sen efter en topptur. Min andra tanke var ett markburet räddningslag. Med helikopter syns pulkan också skapligt. Ville inte ha för mycket tyg i rullstängningen. Bilden nedan är tagen med blixt. Om man har en tom pulka syns den bäst från luften.

Bilagor

• Sjtppulka4.jpg
    Sjtppulka4.jpg
    44.7 KB · Visningar: 695
Det syntes ju tydligt ändå. Tänkte på om pulkan drogs i lös/djupsnö och av någon anledning du faller på post och snön blockerade reflexerna.

I min värld måste jag åtminstone kunna få på mig en sovsäck och kanske rulla in mig i tältväv för att ha en liten chans för överlevnad på vintern. Det förutsätter att jag kan kalla på hjälp. Om jag inte lyckas slå läger är jag sannolikt död då det kommer ta veckor innan någon saknar mig.

Imponerande

Jag önskar att jag hade en pulka som behövde pimpas.
Jag sliter på min pulka så hårt jag kan varje vinter. Har jag tur kanske du återkommer med erbjudandet?

:)

HåkanF

Hade jag haft en pulka så hade jag anlitat dig för lite pimpning direkt.

MKt snyggt och gediget arbete. Ska lägga upp denna tråd i favoriterna så kanske i framtiden kommer jag med en förfrågan att fixa till någon form av pulka :D

Snygtt jobbat.

MVH
Robin

Vi ska upp på Fulufjället vecka 8 för att filma och se över de sista modifieringarna. Ska då passa på att spela in lite inspirationsfilm för Shelby samt lite tipsklipp för skidåkning med pulka. Ses då!

Har en gammal pulka som verkligen skulle behöva ses över. Men var i landet bor du? Det kostar ju en del att skicka en sån klump. Hur mycket går materialet på? Min pulka är byggd för barntransport en gång i tiden. Just nu ligger den inpackad i botten av bilen och går absolut inte att få ut för ett foto.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips