Någon som vill ha sin pulka modifierad?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Snyggt!

En fråga bara, skulla man inte kunna ha reflexväven över sida till sida där du har de vid sidan? Kanske overkill.

Min första tanke var att lätt kunna hitta lägret om man är sen efter en topptur. Min andra tanke var ett markburet räddningslag. Med helikopter syns pulkan också skapligt. Ville inte ha för mycket tyg i rullstängningen. Bilden nedan är tagen med blixt. Om man har en tom pulka syns den bäst från luften.

Bilagor

• Sjtppulka4.jpg
    Sjtppulka4.jpg
    44.7 KB · Visningar: 689
Det syntes ju tydligt ändå. Tänkte på om pulkan drogs i lös/djupsnö och av någon anledning du faller på post och snön blockerade reflexerna.

I min värld måste jag åtminstone kunna få på mig en sovsäck och kanske rulla in mig i tältväv för att ha en liten chans för överlevnad på vintern. Det förutsätter att jag kan kalla på hjälp. Om jag inte lyckas slå läger är jag sannolikt död då det kommer ta veckor innan någon saknar mig.

Imponerande

Jag önskar att jag hade en pulka som behövde pimpas.
Jag sliter på min pulka så hårt jag kan varje vinter. Har jag tur kanske du återkommer med erbjudandet?

:)

HåkanF

Hade jag haft en pulka så hade jag anlitat dig för lite pimpning direkt.

MKt snyggt och gediget arbete. Ska lägga upp denna tråd i favoriterna så kanske i framtiden kommer jag med en förfrågan att fixa till någon form av pulka :D

Snygtt jobbat.

MVH
Robin

Vi ska upp på Fulufjället vecka 8 för att filma och se över de sista modifieringarna. Ska då passa på att spela in lite inspirationsfilm för Shelby samt lite tipsklipp för skidåkning med pulka. Ses då!

Har en gammal pulka som verkligen skulle behöva ses över. Men var i landet bor du? Det kostar ju en del att skicka en sån klump. Hur mycket går materialet på? Min pulka är byggd för barntransport en gång i tiden. Just nu ligger den inpackad i botten av bilen och går absolut inte att få ut för ett foto.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips