Någon som vet vilket format filmen kommer i?

Om du högerklickar på filen och kollar på egenskaper/properties, vad står det för filändelse? Alltså efter punkten, typ film.mkv eller något liknande?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det verkar inte stå på sidan vilket format de kommer i mne troligen något vanligt och universellt typ mp4 eller liknande. "Högerklicket-tricket" görs inte synligt förrän du betalat för filmen. Din dator ha ett förvalt program för varje filändelse, troligen kanske windows mediaplayer om du för kör windows.
Skulle det blir probem är det troligen en avkoder som saknas ("codec" på utrikiska) som går att ladda ner, alternativt ett helt nytt visningsprogram.

Men troligen funkar det direkt om du kör en normalkonfigurerad dator, men ajg kan givetvis inte lova det

/Patrik

Det verkar inte stå på sidan vilket format de kommer i mne troligen något vanligt och universellt typ mp4 eller liknande. "Högerklicket-tricket" görs inte synligt förrän du betalat för filmen. Din dator ha ett förvalt program för varje filändelse, troligen kanske windows mediaplayer om du för kör windows.
Skulle det blir probem är det troligen en avkoder som saknas ("codec" på utrikiska) som går att ladda ner, alternativt ett helt nytt visningsprogram.

Men troligen funkar det direkt om du kör en normalkonfigurerad dator, men ajg kan givetvis inte lova det

/Patrik
Nä precis eller hur kunde inte hitta det nånstans. Jag kör med Mac inte lika vanlig som PC men hoppas det inte är några konstigheter. Tack så mycket för svar.

De hänvisar ju till Cackle TV som leverantör, som skriver:

You don’t need any special software to download a film but you will need a fast and reliable internet connection, a reasonably fast computer with a recent version of the QuickTime movie player or another movie player like VLC or Mac Media player. You will also need enough disc space available on your computer to store the file. A 10 minute film will need about 300MB and a 30 minute film will need about 1GB of space.

The format of the films is: Quicktime .mov file encoded with H.264 codec.

CackleTV: Digital Downloads

Tack så mycket då vet jag, den sidan kom inte jag till så har inte sett det som CackleTV har skrivit. Har du PayPal? För jag valde med kortbetalning och då kom jag inte till den sidan du kom till.
Nej, jag har inte handlat något, men jag såg att det fanns en länk i första stycket på sidan du länkade. Jag gick in där och klickade mig vidare, men det var ju inte supertydligt att man kunde gå in där och söka informationen.

Filmarna är i .mov format. Borde funka på vilken dator som helst.

Och de är klart värd pengarna, även om några snåljåpar har andra åsikter.

Nej, jag har inte handlat något, men jag såg att det fanns en länk i första stycket på sidan du länkade. Jag gick in där och klickade mig vidare, men det var ju inte supertydligt att man kunde gå in där och söka informationen.

Spelar ingen roll hur mycket jag letar jag kan verkligen inte hitta den där infon du klickade fram o bifogade i ditt svar. Men då är det ju bara o köra så att säga. Men lite intressant är det ändå att jag inte har lyckats hitta den infon alls.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips