Någon som känner till denna ryggsäck?

Hej tänkte höra om någon känner till denna ryggsäck som sagt, om inte någon som vågar sig på en gissning om hur den kan funka vid vandring tyvärr står de inget om vikt men har mailat och väntar på svar.

Mvh T

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Lite mer info finns på sid 337 i den här kataloen -> http://www.asmc.de//media/products/blaetter-katalog2008/index2_DE.html
Mailade www.outdoorfan.de om "Rangerns" vikt och de sa ca. 1,5 kg.
För övrigt så heter den inte "Commando" som Garderoben skriver, dess namn är "Ranger".
Här har du en bild på dess baksida
31344_1.jpg

Det jag funderar är på om den är för stor, vet inte vad den väger men inväntar uppgifter på detta. Jag ska använda den till vandringar främst på 3-4 dagar med tält. har även hittat en säck på
ca: 35L och funderar på om den passar bättre för uppgiften. Priset är som sagt lågt. Om inte någon av dessa känns så bra så får jag lägga på lite mer och köpa en dyrare. på 50-55L kanske

Aha där ser man, den var inte så tung då iaf, en kanske korkad fråga men skiljer det sig att bära en fullpackad säck mot en halvfull?

Senast ändrad:
Beroende på ryggsäck så kan det skilja då de lättare ryggsäckarna oftare kräver lite tanke bakom packningen då den hjälper till att balansera upp ryggsäcken bra. Såklart också beroende på vad packningen väger, oavsett volym. Man kan ju tänka att en mindre packning är lättare och därmed inte påverkar stabiliteten lika mycket men så är inte alltid fallet. Jag skulle tro att en ryggsäck som är hyfsat fullpackad känns stabilare än en som är lite lösare men samtidigt så finns det bra möjligheter att komprimera de flesta säckarna då packvolymen sjunker. Svårt att säga generellt alltså. Beror på säck och typ av packning samt, såklart, personliga preferenser.

Varför inte testa????

Jag skaffade något så udda som en ferrino ryggsäck, det fick endel att snegla snett på mig,
Nu har jag varit ute och "bott" i den 7 år... inte byter jag min "spagetti rygga" mot en fem gånger så dyr haglöf!

Lite mer info finns på sid 337 i den här kataloen -> http://www.asmc.de//media/products/blaetter-katalog2008/index2_DE.html

Mailade www.outdoorfan.de om "Rangerns" vikt och de sa ca. 1,5 kg.
För övrigt så heter den inte "Commando" som Garderoben skriver, dess namn är "Ranger".
Svårt att säga nåt utan att ha testat, den ser ju inte sämre ut än en massa andra säckar. Användningsområdet, din rygg och din plånbok bör nog få avgöra.

Däremot känner jag mig tveksam på vikten, säcken ser ju rätt rejäl ut och ska vara tillverkad i Cordura etc etc. och ändå skulle den bara väga 1.5kg? Säckar med det utseendet och i de vävarna brukar snarare väga kring 3kg, även om de "bara" är på 75L (ofta är de ju på 100+ liter...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips