Någon som känner till denna ryggsäck?

Hej tänkte höra om någon känner till denna ryggsäck som sagt, om inte någon som vågar sig på en gissning om hur den kan funka vid vandring tyvärr står de inget om vikt men har mailat och väntar på svar.

Mvh T

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Lite mer info finns på sid 337 i den här kataloen -> http://www.asmc.de//media/products/blaetter-katalog2008/index2_DE.html
Mailade www.outdoorfan.de om "Rangerns" vikt och de sa ca. 1,5 kg.
För övrigt så heter den inte "Commando" som Garderoben skriver, dess namn är "Ranger".
Här har du en bild på dess baksida
31344_1.jpg

Det jag funderar är på om den är för stor, vet inte vad den väger men inväntar uppgifter på detta. Jag ska använda den till vandringar främst på 3-4 dagar med tält. har även hittat en säck på
ca: 35L och funderar på om den passar bättre för uppgiften. Priset är som sagt lågt. Om inte någon av dessa känns så bra så får jag lägga på lite mer och köpa en dyrare. på 50-55L kanske

Aha där ser man, den var inte så tung då iaf, en kanske korkad fråga men skiljer det sig att bära en fullpackad säck mot en halvfull?

Senast ändrad:
Beroende på ryggsäck så kan det skilja då de lättare ryggsäckarna oftare kräver lite tanke bakom packningen då den hjälper till att balansera upp ryggsäcken bra. Såklart också beroende på vad packningen väger, oavsett volym. Man kan ju tänka att en mindre packning är lättare och därmed inte påverkar stabiliteten lika mycket men så är inte alltid fallet. Jag skulle tro att en ryggsäck som är hyfsat fullpackad känns stabilare än en som är lite lösare men samtidigt så finns det bra möjligheter att komprimera de flesta säckarna då packvolymen sjunker. Svårt att säga generellt alltså. Beror på säck och typ av packning samt, såklart, personliga preferenser.

Varför inte testa????

Jag skaffade något så udda som en ferrino ryggsäck, det fick endel att snegla snett på mig,
Nu har jag varit ute och "bott" i den 7 år... inte byter jag min "spagetti rygga" mot en fem gånger så dyr haglöf!

Lite mer info finns på sid 337 i den här kataloen -> http://www.asmc.de//media/products/blaetter-katalog2008/index2_DE.html

Mailade www.outdoorfan.de om "Rangerns" vikt och de sa ca. 1,5 kg.
För övrigt så heter den inte "Commando" som Garderoben skriver, dess namn är "Ranger".
Svårt att säga nåt utan att ha testat, den ser ju inte sämre ut än en massa andra säckar. Användningsområdet, din rygg och din plånbok bör nog få avgöra.

Däremot känner jag mig tveksam på vikten, säcken ser ju rätt rejäl ut och ska vara tillverkad i Cordura etc etc. och ändå skulle den bara väga 1.5kg? Säckar med det utseendet och i de vävarna brukar snarare väga kring 3kg, även om de "bara" är på 75L (ofta är de ju på 100+ liter...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips