Mountain Equipment Firewalker 1

Hej!

Är i full färd med att köpa en ny sovsäck och har ställt in siktet på en Mountain Equipment Firewalker 1. Min gamla säck är en Haglöfs Outback som jag inte är speciellt nöjd med, tycker att den både är för tung och tar på tok för mycket plats i ryggsäcken. Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av ME Firewalker 1? Stämmer t.ex. vikt angivelserna och hur mycket plats tar den i ryggsäcken.

Tack på förhand

Django; sa:
Hej!

Är i full färd med att köpa en ny sovsäck och har ställt in siktet på en Mountain Equipment Firewalker 1. Min gamla säck är en Haglöfs Outback som jag inte är speciellt nöjd med, tycker att den både är för tung och tar på tok för mycket plats i ryggsäcken. Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av ME Firewalker 1? Stämmer t.ex. vikt angivelserna och hur mycket plats tar den i ryggsäcken.

Tack på förhand

Jag har Firewalker II... Den är varm, iaf ned till -1 - -2 C som jag har provat och mkt bekväm. Dock så tar den ganska mkt plats. Men det är mkt sovsäck för pengarna.

/G

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har en FW II som är modelllen större dvs 200cm. Tycker inte den är speciellt stor i ryggsäcken. Visst väger den en del men det är inget som jag tycker är speciellt problematiskt. Det är i mina ögon en sovsäck som är värd pengarna och betydligt bättre än den Haglöf dyngan som jag haft tidigare.

Sovit i dryga -10 och det var varmt och gott. Så jag kan inte klaga.

Jo,

jag har en Sleepwalker II (samma fyllningsmaterial men stretchsäck). Tyvärr har jag inte så mycket erfarenheter av Firewalkern men Mountain E, åtminstone Sleepwalkern, är mycket skön och har bra sovkomfort. II:an håller åtminstone vad den lovar och det är mycket sovsäck för pengarna. Är rätt övertygad om att detta även gäller Firewalkern.

Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips