Mountain Equipment Firewalker 1

Hej!

Är i full färd med att köpa en ny sovsäck och har ställt in siktet på en Mountain Equipment Firewalker 1. Min gamla säck är en Haglöfs Outback som jag inte är speciellt nöjd med, tycker att den både är för tung och tar på tok för mycket plats i ryggsäcken. Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av ME Firewalker 1? Stämmer t.ex. vikt angivelserna och hur mycket plats tar den i ryggsäcken.

Tack på förhand

Django; sa:
Hej!

Är i full färd med att köpa en ny sovsäck och har ställt in siktet på en Mountain Equipment Firewalker 1. Min gamla säck är en Haglöfs Outback som jag inte är speciellt nöjd med, tycker att den både är för tung och tar på tok för mycket plats i ryggsäcken. Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av ME Firewalker 1? Stämmer t.ex. vikt angivelserna och hur mycket plats tar den i ryggsäcken.

Tack på förhand

Jag har Firewalker II... Den är varm, iaf ned till -1 - -2 C som jag har provat och mkt bekväm. Dock så tar den ganska mkt plats. Men det är mkt sovsäck för pengarna.

/G

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har en FW II som är modelllen större dvs 200cm. Tycker inte den är speciellt stor i ryggsäcken. Visst väger den en del men det är inget som jag tycker är speciellt problematiskt. Det är i mina ögon en sovsäck som är värd pengarna och betydligt bättre än den Haglöf dyngan som jag haft tidigare.

Sovit i dryga -10 och det var varmt och gott. Så jag kan inte klaga.

Jo,

jag har en Sleepwalker II (samma fyllningsmaterial men stretchsäck). Tyvärr har jag inte så mycket erfarenheter av Firewalkern men Mountain E, åtminstone Sleepwalkern, är mycket skön och har bra sovkomfort. II:an håller åtminstone vad den lovar och det är mycket sovsäck för pengarna. Är rätt övertygad om att detta även gäller Firewalkern.

Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips