Modifiera Trangia ?

Trangias gasbrännare är på 2130 W vilket säkert fungerar ypperligt tack vare "bottenskålen" den sitter i.

Jag hade dock en fundering om att det ev. borde gå att passa in en annan brännare av annat märke i Trangiaköket. Kanske ett MSR ?

Har någon provat detta ?

Jag tog och och fixade till så att Primus MFS går ned i trangiat, det är praktiskt att ha allt sammlat på ett ställe tycker jag.Tids och viktmässigt är det väl inte den bästa lösningen, men om det tar 10 eller 30 min att få maten klar bryr jag mig inte om, det gjorde jag inte heller innan jag upptäckte olika underställ(använde bomull underst),oj vad mycket det finns som fungerar bättre än det man annvänder, vanan är stark och plånboken tunn.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Japp

Jag har klipp loss tre bitar ut centrumhålet för att få ner en whisperlight brännare och det fungerar utmärkt. Stadigt och vindskyddat.

vet någon något sätt att moda satt storgrytan kan sitta bättre (närmare) lågan? har KAP Artic och enda nakdelen är att man inte kan använda storgrytan med trangiat.

//Oskar FK

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips