mer eller mindre självklar fråga

ska upp till östersund över jul och nyår, och undrar vart man ska åka för en eller flera endagsturer till snöklädda slalomnedfarter. avstånd och tid är av mindre betydelse, men som sagt en dag i taget, så kanske inte övre norrland.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns ju en backe i Östersund, kommer inte på vad den heter.
(Klart att Åre är roligare...)
/M

Gustavsbergsbacken, men den är väl inte alltför rolig i längden (haha)...

Bydalen är fint! Lördagar kostar ett dagkort 150 kr.

...så jag slår ännu ett slag för Bydalsfjällen. I mitt tycke ett långt trivsammare område än Åre på de flesta sätt och vis och inte saknas det variation heller. Lättnått från stan med Knyttabron och isvägarna.

tack för svar
mer självklart svar: Åre, och till viss del Bydalen =)
mindre självklart svar: Yet to come.. men det var därför jag frågade, ifall det finns någonstans utom Åre som är värt att åka till. Funderade på Vemdalen ett tag, men då kan man väl lika gärna åka till Åre... jag har hört att det blir Mer snö i Vemdalen, och Mindre folk ( =kortare självklart, kylan gör dem kortare, utan tvekan)
God Jul förresten =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips