mer eller mindre självklar fråga

ska upp till östersund över jul och nyår, och undrar vart man ska åka för en eller flera endagsturer till snöklädda slalomnedfarter. avstånd och tid är av mindre betydelse, men som sagt en dag i taget, så kanske inte övre norrland.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det finns ju en backe i Östersund, kommer inte på vad den heter.
(Klart att Åre är roligare...)
/M

Gustavsbergsbacken, men den är väl inte alltför rolig i längden (haha)...

Bydalen är fint! Lördagar kostar ett dagkort 150 kr.

...så jag slår ännu ett slag för Bydalsfjällen. I mitt tycke ett långt trivsammare område än Åre på de flesta sätt och vis och inte saknas det variation heller. Lättnått från stan med Knyttabron och isvägarna.

tack för svar
mer självklart svar: Åre, och till viss del Bydalen =)
mindre självklart svar: Yet to come.. men det var därför jag frågade, ifall det finns någonstans utom Åre som är värt att åka till. Funderade på Vemdalen ett tag, men då kan man väl lika gärna åka till Åre... jag har hört att det blir Mer snö i Vemdalen, och Mindre folk ( =kortare självklart, kylan gör dem kortare, utan tvekan)
God Jul förresten =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips