MC-fäste till Quest

Hej, har en Garmin Quest och Garmin's MC-kit.
Behöver nu nån form av fäste som passar på ett 22mm styre, har ni några bra förslag som ej kostar skjortan.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Superlång leveranstid

svlcm; sa:
Har själv aldrig sett garmins MC-kit, men däremot har jag ett fäste från Touratech till min Quest.
Frågan är ju vad skjortan får kosta, Touratechs fästen kostar ca 1000 kr, jag köpte ett låsbart för ett par hundringar till och det fästet är alldeles lysande och värt varenda öre, anser jag!

http://www.touratech.de/sverige/enter.html?target=dept_205.html&lang=en-us

/Leffe

Sedan är frågan när de kan leverera. Jag beställde ett GPS fäste för 11 veckor sedan, men Touratech vet inte ens när de kan leverera p.g.a hög orderingång.

Personligen trodde jag den typen av matte tillhörde åk 4 i grundskolan.
Om man har 200 st. restnoterade och tillverkar 20 st/dag och jobbar i 5 dagar i veckan. Hur lång tid tar det att tillverka alla som är restnoterade ?.

Per

apersson850; sa:
De fixar kanske inte att räkna ut det när det dessutom kommer in nya beställningar hela tiden?

Anders

Jag fick min låsbara hållare 60c från Touratech i dagarna, tog ca en månad. Stabil konstruktion! Nu blir nästa problem hur jag skall få fast den på min skoter, men problem är till för att lösas :)

johankse; sa:
apersson850; sa:
De fixar kanske inte att räkna ut det när det dessutom kommer in nya beställningar hela tiden?

Anders

Bra för affärerna enda tills att kunderna tröttnar!
Jag skrev till tillverkaren i Tyskland på min bästa engelska för att försöka få reda på leveranstiden nu när jag väntat i 11 veckor, för någon plats i kön borde jag väl ha. Men jag fick bara ett svar från den Svenska importören att orderingången ökat så mycket att dom inte visste när dom kan leverera.

Den kritiska trötthetspunkten börjar närma sig då jag ger upp och annullerar ordern. Och så missnöjda kunder är ingen bra reklam, oavsett hur bra produkter man gör.

Per

Re: Superlång leveranstid

Brune; sa:
Sedan är frågan när de kan leverera. Jag beställde ett GPS fäste för 11 veckor sedan, men Touratech vet inte ens när de kan leverera p.g.a hög orderingång.

Personligen trodde jag den typen av matte tillhörde åk 4 i grundskolan.
Om man har 200 st. restnoterade och tillverkar 20 st/dag och jobbar i 5 dagar i veckan. Hur lång tid tar det att tillverka alla som är restnoterade ?.

Per
Visar ju att produkterna håller hög kvalite med tanke på orderingången.
Trist att de inte har fått ordning på produktionsapparaten, men det är ju så det kan bli, vill öka produktionen men inte äventyra kvaliteten.
/Leffe

Fjällman_; sa:
Hej, har en Garmin Quest och Garmin's MC-kit.
Behöver nu nån form av fäste som passar på ett 22mm styre, har ni några bra förslag som ej kostar skjortan.
Jag fick ett RAM-fäste och hållare till min Quest när jag köpte den. Sedan beställde jag Garmins egna hållare för att få ström och ljud, men behöll RAMs underdel runt styret på min BWM.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips