Marocko.

Hej,
Eftersom Burma verkar svårforcerat har jag nu ändrat destination till Marocko. Tänkte cykla från Lissabon i januari.Funderar på färjan från Tarfaya till Kanarieöarna som sjönk 2008 men verkar köra igång igen nu.
Någon som har bra info om cykling i Marocko och bra tips om lämplig GPS med kartor? Garmin Edge Touring verkar bra.

Jag sitter på flyget nu till marrakesh. Jag har väl kanske inget info nu men jag kan ju återkomma med mina intryck senare.

Gps, vad ska du ha det till? Jag gillar det för bergsvandring på otillgängliga platser, men för vanlig navigering längs vägar är väl papperskarta överlägset?

Hej,
Tack för svar. vore kul att följa din cykeltur. Jag åker i början av Januari till Lissabaon där cyklingen påbörjas. GPS vill jag ha eftersom jag tycker det är bekvämt.
hör av dig med rutter etc. Jag tycker det vore läckert att ta färjan från Tarfaya till Fureteventura om den har kommit igång.
Claes

Jag kom hem i söndags från en halvårscykling, start Västerås och slut Merzouga (syd-östra Marocko). Tyvärr körde jag med papperskarta i Marocko, men Navigon till iPhone för europa.

Jag kom in med färjan från Algeciras till Ceuta, och korsade därefter gränsen. Tog mig till Fez, och följde sedan Travelling for Two's väg till Merzouga. Kan rekommendera lite läsning där för idéer och inspiration! Kan bli problem med vissa bergspass dock, beroende på hur mycket snö det blir kan de stänga det hela!

http://travellingtwo.com/resources/morocco

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.