Magellan Meridian GPS hjälp önskas!!

Jag har en Magellan Meridian GPS och förstår inte varför den stängs av automatiskt när powerknappen av misstag blir intryckt t.ex när man har den i jackan osv. Går det att åtgärda på något sätt??
Tacksam för assist!!

uppdatera programvaran!

Om du flashar upp mjukvaran[1] i GPS:en får du
fortsättningsvis bekräfta avstängning/uppstart
av din GPS genom att trycka Enter inom en viss
tid (5 sek?). Du får också fler funktioner för
att hantera minneskorten.

[1] Jag har version 4.02 i min.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack boran för hjälpen men...

hur gör jag för att flasha upp samt var får jag tag i den versionen? Jag har version 2.09 i GPS-en nu, och det var den versionen jag fick när jag köpte den i butiken. Tacksam för hjälp!

Gå till magellangps.com och klicka på Support och sedan Software Updates[1]. Där tar man hem en uppdateringsfil för sin modell. Instruktioner står i zip-filen. Du behöver nya batterier och en kabel för att koppla ihop med PC.

Jag såg att de var uppe i version 5.12 nu, men vet inte vad som har tillkommit sedan versionen jag har.

[1] Eller kom dit direkt genom att klicka här:
http://www.magellangps.com/en/support/software.asp

Tack så mycket boran för hjälpen!!

Jag ska testa med det du skrev så får vi se hur det går. Jag hittade v.4.02 så jag kör väl på det.

Ta 5.12 direkt istället!

Mitt intresse vaknade så jag läste den nya dokumentationen och det var så mycket godis att jag "spontanuppdaterade" igår.

Bl a kan enheten larma på fler saker än tidigare, man kan gömma enskilda waypoints, få vertikal profil presenterat på kartskärmen osv.

Nu är det bara autorutt och geocaching-symboler som saknas. :)

språk

Vad pratar 2,12 för språk, det stod nått på Magellans sida om att den bara var för Nordamerika. Är det bara en förberedelse inför kommande autorout-kartor? Fast med lite extra nytt godis.

Jag utgår från att du menade v5.12.

Var hittade du det om att den bara var för nordamerika? Det har jag aldrig sett.

Hur som helst så spelar det ingen roll på en Meridian, eftersom baskartan och firmware ligger i skilda minnen, och baskartan uppdateras *inte* när man uppdaterar firmware. Jag har själv 5.12 i min Platinum och det funkar som det ska.

5.12 lägger till en del funktioner för MapSend DirectRoute och rättar även till en del småproblem.

För hur mycket information som helst om Magellans Meridian-serie, gå med i denna diskussionsgrupp: http://groups.yahoo.com/group/Magellan_Meridian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips