Lumonite

Jag har en Lumonite pannlampa. Jag har inte använt den så mycket det senaste året.
När jag använde den idag så lyser den mycket svagt (knappt synbart) när den är avstängd.

Jag testade att skruva ur batteriet och sätta i det igen men då lyser den igen.

Tidigare har jag inte märkt att den gjort så.
Jag bifogar en bild.
IMG_20201226_005837.jpg
 
Har ingen själv, men läst om den massor av gånger, det verkar vara olika kombinationer av knapptryckningar som styr ljusstyrka samt av/på.
En fundering, vad betyder "Moonlight-läget" som beskrivs enligt manualen, är det ljussvagaste? Det är inte så att det är aktiverat när du tycker att du slagit av? Eller menar du att det liksom är ett svagt "ljusläckage" som aldrig går att helt stänga av/knappa sig förbi?
Annars skulle jag nog kontakta Valostore, de verkar ju stolta över sina produkter och måna om sina kunder.
https://www.valostore.se/allmanna_skotselrad_for_led_belysning/
 
Valostore verkar ha bra service, kontakta dem om du köpt där. De skickade nyligen en gratis laddare till mig efter att min lumonite från 2017 inte funka
 
Om du har kommit in i moonlight läget så håller du bra 3s så skall det stängas av (så är det på min lampa i alla fall).
 
Jag har haft någon (billigare) lampa där elektroniken börjat krångla när polspänningen varit för låg. Kan det vara så enkelt att du kan lösa det med att ladda batteriet?
 
Moonlightläget på Compass är 5 lm, det är betydligt mer än "knappt synbart".
En variant på Fjällkjells svar är att det kan vara en smart varning för låg batterinivå?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
triptrapp Lumonite 460lm mini r vs lumonite pixel 250lm Utrustning allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.