"Löparskor" i ofodrat läder till vardags?

Hejsan!

Det går ju att hitta löparskor i läder, men då är de fodrade med textilier av syntetmaterial...

Finns det några som är ofodrade/med skinnfoder, som ni kan rekommendera?
 
Jag skulle kolla på märken som Loake eller Herring. Har dock bara testat "finskor" från Loake, och inget alls från Herring, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten. Loake finns i en del butiker i Sverige, båda märkena (och fler) finns på herringshoes.co.uk.
 
Hur mycket dämpning/sula och drop önskas? Kan du tänka dig sk minimalistiska skor att använda som sneakers? Kolla på om Vivobarefoot kan vara alternativ för dig.
 
Jag skulle kolla på märken som Loake eller Herring. Har dock bara testat "finskor" från Loake, och inget alls från Herring, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten. Loake finns i en del butiker i Sverige, båda märkena (och fler) finns på herringshoes.co.uk.
Ah, på den hemsidan finns ju gedigna "trainers"! Tack. Tyvärr lite tomt på storlekar. Ännu fler modeller kunde ju önskats. Ska googla lite på Loake.
 
Det finns inte en "löparsko" i naturskinn, närmaste du kommer är någon form av sneaker, av varierande skinnkvalite, om ens äkta. Helt enkelt för att det inte går att göra en löparsko med dom krav på flexibilitet en löparsko kräver. vandringssko, helt andra krav. Där finns robusta "under ankel" höga skor, men helt i skinn är fortfarande ovanligt.
 
Björnbuse tack för din gedigna och trovärdiga sågning av hela skobranchen, vilka skomärken tillverkar du?

Jag tillverkar på sin höjd sockiplast med en fullt fungerande strumpa och seamsealer. Återstår dock för herrn att presentera en (1) sko som kvalar in i gruppen löparsko och är tillverkad i läder i butik idag. Absolut en gammal ban-racer från 50-60 och upp runt 70 tal någonstans var mest läder och stenhård sula, som mina fotbollsskor -87. Frångår frågan, har vi bara tappat begreppet? Är det en walking-sko med maximal dämpning som efterfrågas?


Ska sägas att jag googlat frenetiskt efter löparskor i läder utan resultat. Lite tyngre walkingskor finns men inte i drivor om man vill ha en helläder-konstruktion.

Dessa har jag själv och tycker känns lätta, inte för en löptur men snabbvandring funkar fint

 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.