lagning av kolfiberkajaker

Är det ngn som vet hur man lagar en kolfiberkajak?. Plastar man på samma sätt som en glasfiber bara det att man använder kolfiberväv istället?. Är det annars samma sorts polyesterplast, grundfärger m.m.


///Jonas
 

hans.friedel@suravision.se (hasse)

Gäst
Med kol :) förståss

Kolfibern är ju bara armeringen. Sedan beror det på vilken plast man andvänt. Oftast någon bättre polyester. Något som brukar fästa på det mesta är epoxi-spackel om det är mindre lagningar. Är det större lagningar och man inte vill få sämre egenskaper på laminatet är det förståss bäst att andvända originalmaterialen.


Kolfiber är annars väldigt svår att bearbeta.


Men föresten skall inte kolfiber kajaker vara oförstörbara? Eller?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.