Laga hål i footprint

Jag har ett Hilleberg Staika med footprint, jag har fått tre små hål i footprinten, ca 4mm i diameter, antagligen från lingonris eller någon liten vass pinne. Har en tape som heter T-REX, skulle det fungera att sätta en liten bit av tapen på båda sidor, eller har ni något bättre förslag. Tacksam för hjälp

Bilagor

• IMG_3016.jpeg
    IMG_3016.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 15
  • IMG_3017.jpeg
    IMG_3017.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 17
Det borde väl räcka med att sätt det på bara en sida? Klipp lite runda hörn så borde det hålla bra. Fast små stickhål påverkar väl inte funtionen på ett footprint?

Om det är stickhål borde Liquisole eller liknande också fungera.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Skulle inte det här kunna fungera?

Vet du hur footprinttyget är tätat? Dvs polyuretan eller silikon i första hand. Är det Hillebergs borde kundtjänsten kunna hjälpa dig.

Thure

Vet du hur footprinttyget är tätat? Dvs polyuretan eller silikon i första hand. Är det Hillebergs borde kundtjänsten kunna hjälpa dig.

Thure
Då det är ett Hilleberg footprint är de gjorda av samma väv som innertältets golv, dvs PU-belagda på ovansidan.
Hilleberg rekommenderar Seamgrip+WP för att fästa lagningslappar på deras PU-belagda vävar, snip från deras hemsida. Så en liten rund lagningslapp för cykelslang fäst med Seamgrip+WP hade jag testat för mindre hål.
1760081489567.png

Senast ändrad:
Då det är ett Hilleberg footprint är de gjorda av samma väv som innertältets golv, dvs PU-belagda på ovansidan.
Hilleberg rekommenderar Seamgrip+WP för att fästa lagningslappar på deras PU-belagda vävar, snip från deras hemsida. Så en liten rund lagningslapp för cykelslang fäst med Seamgrip+WP hade jag testat för mindre hål.
Visa bilaga 47538
Men vad tror ni om att använda T-REX tapen som jag har

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips