Laga gore tex skal

Hej.

Har någon tips kring vart i Stockholmsområdet man kan få hjälp att laga skador i GoreTex-skalkläder? Jag har ett par ordentliga revor i mina skalbrallor som jag vill ha hjälp med. Tar även gärna emot tips kring hur man lagar revor själv på bästa sätt.

/Andreas

Billigaste och enklaste DIY är spinnackertejp på baksidan och silikon i skarven.
En godkänd Gorereparatör kan göra en snyggare lagning med lapp på framsidan och tejp på baksidan, det kostar ett par hundringar. Bodarna brukar ha en adress om du frågar. Det brukar vara en skrädderska som har GTXreparationer som ett ben till att stå på.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
En kompis fick kontakt med en duktig tjej via Naturkompaniet på Hantverkargatan. Det här är säkert 6-8 år sen men du kan ju prova att ringa dem.

Lyckades hitta en förteckning över GoreTex Service Centers med hjälp av metrotigers länk. Kanske skulle fixa ett DIY-kit också...

En tillräckligt mjuk vävtejp ("silvertejp") lagar det mesta - inte snyggt men snabbt och funktionellt. Visst - plaggets membranfunktion försvinner under det tejpade området. Eller sy men vanlig symaskin -. inte heller så snyggt att snörpa men billigt och effektivt.

/Patrik, med tejp och hemsömmar på sina kläder

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips