Laga gore tex skal

Hej.

Har någon tips kring vart i Stockholmsområdet man kan få hjälp att laga skador i GoreTex-skalkläder? Jag har ett par ordentliga revor i mina skalbrallor som jag vill ha hjälp med. Tar även gärna emot tips kring hur man lagar revor själv på bästa sätt.

/Andreas

Billigaste och enklaste DIY är spinnackertejp på baksidan och silikon i skarven.
En godkänd Gorereparatör kan göra en snyggare lagning med lapp på framsidan och tejp på baksidan, det kostar ett par hundringar. Bodarna brukar ha en adress om du frågar. Det brukar vara en skrädderska som har GTXreparationer som ett ben till att stå på.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En kompis fick kontakt med en duktig tjej via Naturkompaniet på Hantverkargatan. Det här är säkert 6-8 år sen men du kan ju prova att ringa dem.

Lyckades hitta en förteckning över GoreTex Service Centers med hjälp av metrotigers länk. Kanske skulle fixa ett DIY-kit också...

En tillräckligt mjuk vävtejp ("silvertejp") lagar det mesta - inte snyggt men snabbt och funktionellt. Visst - plaggets membranfunktion försvinner under det tejpade området. Eller sy men vanlig symaskin -. inte heller så snyggt att snörpa men billigt och effektivt.

/Patrik, med tejp och hemsömmar på sina kläder

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips