Laga gore tex skal

Hej.

Har någon tips kring vart i Stockholmsområdet man kan få hjälp att laga skador i GoreTex-skalkläder? Jag har ett par ordentliga revor i mina skalbrallor som jag vill ha hjälp med. Tar även gärna emot tips kring hur man lagar revor själv på bästa sätt.

/Andreas

Billigaste och enklaste DIY är spinnackertejp på baksidan och silikon i skarven.
En godkänd Gorereparatör kan göra en snyggare lagning med lapp på framsidan och tejp på baksidan, det kostar ett par hundringar. Bodarna brukar ha en adress om du frågar. Det brukar vara en skrädderska som har GTXreparationer som ett ben till att stå på.

En kompis fick kontakt med en duktig tjej via Naturkompaniet på Hantverkargatan. Det här är säkert 6-8 år sen men du kan ju prova att ringa dem.

Lyckades hitta en förteckning över GoreTex Service Centers med hjälp av metrotigers länk. Kanske skulle fixa ett DIY-kit också...

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
En tillräckligt mjuk vävtejp ("silvertejp") lagar det mesta - inte snyggt men snabbt och funktionellt. Visst - plaggets membranfunktion försvinner under det tejpade området. Eller sy men vanlig symaskin -. inte heller så snyggt att snörpa men billigt och effektivt.

/Patrik, med tejp och hemsömmar på sina kläder

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.