Laga dunjacka?

Förra veckan gick fick min dunjacka en 3 cm lång reva på ryggen (vår katt lever fortfarande, men gillar inte att åka bil).

Jag mailade Haglöfs och har nu fått en liten tygbit att laga med. Enligt Haglöfs så är det bäst att sy fast laglappen. Jag känner att det är nå´t som jag inte kommer att få till speciellt snyggt.

Finns det inget lim som skulle fungera?

Nån som lagat en dunjacka och har tips?

/Ola

Jag fick en lika lång reva på ärmen på en av mina dunjackor för några år sedan - lämnade in den till Goretex-center här i Stockholm som "limmade" på en lapp från insidan. Det syns knappt var revan var längre och lagningen har hållt ända sedan dess...

Mvh / Calle

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det låter ju bra men jag bor 150 mil från Stockholm...Iofs kanske jag kunde skicka ned jackan, jag ska höra med dem.

Tack för tipset!

Jag bodde inte heller i Stockholm då, utan den skickades ner av en friluftsbutik i den staden jag bodde i! Ring och kolla!

//Calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips