Lätta regnplagg

Itab?

Sarvi; sa:
Vad är detta? En tvåsidors diskussion om lätta regnkläder och ingen har nämnt ITAB:s Packaway-ställ än? Sheesh...

Bra att du tog upp Itabs regnställ. Håller som bäst på att leta efter nytt och tycker att packaway verkar vettigt i förhållandet pris/kvalitet. Någon som har erfarenhet och kan komma med tips?

Re: Itab?

päeng; sa:
Sarvi; sa:
Vad är detta? En tvåsidors diskussion om lätta regnkläder och ingen har nämnt ITAB:s Packaway-ställ än? Sheesh...

Bra att du tog upp Itabs regnställ. Håller som bäst på att leta efter nytt och tycker att packaway verkar vettigt i förhållandet pris/kvalitet. Någon som har erfarenhet och kan komma med tips?

Min egen uppfattning av stället är att det är lätt och prisvärt, men det är tunt och ganska sårbart för taggtråd och vassa pinnar. ITAB har också ett sisådär rykte på reklamations/bytesfronten, enligt tidigare trådar. Dock är det ju så billigt att man kan köpa ett mer eller mindre på chans... man gråter inte blod om det går sönder. Sök på forumet, finns en del både om Packaway specifikt och ITAB rent allmännt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Itab

Köpte Packaway på försommaren och det höll regnet borta hela sommaren, solen sken dag ut och dag in ända tills i slutet på augusti :)

Då åkte vi till Saltoluokta och fick testa utrustningen i ett envist regnväder som kom och gick en hel dag. Byxorna var på hela dagen medan jackan åkte av och på i takt med regnbyarna.

Sammanfattningsvis konstaterade vi att det är smidigt att kunna packa ihop det i sin egen ficka när man ska förvara det i ryggsäcken och det höll ute regnet utan att vi blev alldeles genomblöta i svett. Ett bra vindskydd var det också. Dock fick vi inte anledning att pröva rivstyrkan i det men eftersom man spänner åt kardborrebanden kring benen så är det ju inte så mycket som hakar i där nere där det är mest grenar och sånt.

Kort och gott nöjda hittills.

NUI; sa:
Nordesjö; sa:
NUI; sa:
^_^; sa:
Du borde skriva en bok.

Har jag en bergsäker köpare så skall jag tänka på saken :)

Tänk bara på att det är en helsikes massa jobb att skriva en bok. ;)

Absolut inte om man skapar en vi-känsla kring projektet och arbetar proaktivt med teambuilding som syftar till att engagera breda grupper för något de ser som en meningsfull expansion av sin egen jag-känsla...öh, eller något.

Jörgen

Börja med att skriva det i "arkikelform", dvs små enskilda saker om varje pryl du pillar med (eller de du ids skriva om) och efter ett tar har du ett råmaterial att välja bland, därefter kompleterar du med lite "allmänna tips" osv. Vipps så har du en bok.

estetdrägg; sa:
NUI; sa:
Nordesjö; sa:
NUI; sa:
^_^; sa:
Du borde skriva en bok.

Har jag en bergsäker köpare så skall jag tänka på saken :)

Tänk bara på att det är en helsikes massa jobb att skriva en bok. ;)

Absolut inte om man skapar en vi-känsla kring projektet och arbetar proaktivt med teambuilding som syftar till att engagera breda grupper för något de ser som en meningsfull expansion av sin egen jag-känsla...öh, eller något.

Jörgen

Börja med att skriva det i "arkikelform", dvs små enskilda saker om varje pryl du pillar med (eller de du ids skriva om) och efter ett tar har du ett råmaterial att välja bland, därefter kompleterar du med lite "allmänna tips" osv. Vipps så har du en bok.

Jag kanske skulle sammanställa alla mina inlägg på Utsidan osorterat. Sedan numrerar jag dem och kallar boken "101 sätt att minska utrustningens vikt". Mm...

Jörgen

NUI; sa:
^_^; sa:
NUI; sa:
Jag kanske skulle sammanställa alla mina inlägg på Utsidan osorterat. Sedan numrerar jag dem och kallar boken "101 sätt att minska utrustningens vikt". Mm...

Jörgen

Gör det.

Och jag köper gärna boken sen.

Två presumtiva köpare!!!
Jag lovar att tänka på saken :)

Jörgen

Jag har nu tänkt på saken...
Om sanningen skall fram så håller jag faktiskt på och skriver en bok, så jag har mörkat lite här. Men produktionen har nu kommit så långt att det inte finns någon anledning till fortsatt hysch-hysch.

Förlaget har just lagt ut en teaser på sin hemsida om att den är på gång. Intresserade kan kolla på http://www.vildmarksbiblioteket.se Där finns någon bild och en snutt ur inledningen på boken.

Boken kommer att heta Vandra fjäderlätt och kommer att introduceras på Vildmarksmässan i mars nästa år.

Wish me luck.

Jörgen
[Ändrat av NUI 2006-10-02 kl 14:17]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips