Lätt syntetsäck?

Dunsäck

haskell; sa:
Om du köper dunsäck så kan du få allt i en säck. :)
tigertamjaren; sa:
Tycker du bör fundera på EN dunsäck istället för två syntetsäckar.

Hej,

Tyvärr är jag allergisk (lätt, men ändå), så en dunsäck är nog inte att tänka på. Annars hade det definitivt varit ett intressant alternativ!

Tack för länkarna. Jag ska kolla vidare, är fortfarande lite intresserad av Ajungilak. Vet någon var man kan "klämma" lite på dem, gärna i Uppsala/Stockholm?

Re: Dunsäck

f97erna; sa:
Hej,

Tyvärr är jag allergisk (lätt, men ändå), så en dunsäck är nog inte att tänka på. Annars hade det definitivt varit ett intressant alternativ!

Tack för länkarna. Jag ska kolla vidare, är fortfarande lite intresserad av Ajungilak. Vet någon var man kan "klämma" lite på dem, gärna i Uppsala/Stockholm?

Tror Sportkompaniet på Kungsgatan 68 (nära Vasagatan / Centralstationen) har någon Ajungilaksäck. Men bestäm dig för vikten och temperaturgränsen på säcken innan du bestämmer dig för vilket märke du ska ha. Det viktiga är ju att du sover gott i den / de och slipper kånka runt på allt för många kilo.

/ G

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Re: Dunsäck

tigertamjaren; sa:
Men bestäm dig för vikten och temperaturgränsen på säcken innan du bestämmer dig för vilket märke du ska ha. Det viktiga är ju att du sover gott i den / de och slipper kånka runt på allt för många kilo.

Hej,

Det har jag ju gjort: komfort på ungefär -3 och så lätt som möjlig! :)

Vikten bör nog ligga under 1 kg i alla fall, men jag skulle gärna se någon på 6-700 g, men jag verkar leta förgäves...

Tack för tipset om Sportkompaniet, ska kika in där nästa vecka!

Re: Re: Re: Dunsäck

f97erna; sa:
Det har jag ju gjort: komfort på ungefär -3 och så lätt som möjlig! :)

Vikten bör nog ligga under 1 kg i alla fall, men jag skulle gärna se någon på 6-700 g, men jag verkar leta förgäves...
Det är precis på håret att det finns sådana säckar i dun ens så det är helkört om du vill ha syntet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips