Lätt, bra och billigt kök för 2 pers?

Jag har haft en gammal primus brännare i säkert 15år och varit mycket nöjd. Men i sommras när det var dax för middag i Abiskofjällen så gav den sin sista suck. Gängorna i själva brännaren var utslitna och det gick inte att få fast gasbehållaren. Som tur var fanns det ett annat tält i närheten där vi fick låna ett trangiakök med gasbrännare. Den här historien har fått mig att fundera över hur andra gör. Har man med sig en extra liten brännare om man tex ger sig ut i Sarek 2 veckor?
Går man nära civilisationen/led funkar nog gammal. Är man mer utsatta, se över slitage mm innan eller köp ny blir mitt råd.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Brännaren ryms i lilla pannan men locket vickar lite

En annan tanke då säkerhet/tillförlitlighet kom upp! Om nu mot förmodan gasbrännaren skulle ge upp kan man faktiskt göra upp eld och använda trangiakastrullerna :)
/micke

Litet tips...
Addnature har just nu köp tre betala för två, trangialök, gasbrännare och du kan få med ett extra lättviktsbrännare på köpet :)
/micke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips