Kungsleden på 7-8 dagar.

Jag får alltså inget svar och tolkar det som att du har uttryckt dej med en fras som du inte ens själv förstår kontexten i sammanhanget.
Det är okej, jag behöver inte ha all fakta.
Ok, du får väl tolka det hur du vill.

Man skulle tro att någon som kanske har skrivet 7 inlägg på ett forumet kunde ha översikt över vad det är som de har svarat på men så är det alltså inte alltid.

Med tanke på hur lite tid du kommer ha till förfogande för raster så hade jag nog, i just detta fall, rekommenderat ett litet viktstraff i form av en mattermos.
Det innebär 0,75kg+ extra vikt (inkl. maten), men då kan du få i dig varm mat till lunch utan att behöva laga mat.

Sen hade jag rekommenderat dig att ha två reservdagar i din planering.
Lite surt att behöva avbryta på en oplanerad plats bara för att det drog ut på tiden.
Det var en liknande lösning jag hade när jag snabbvandrade på 10 dagar. Jag hade då med ett lättviktstermos som jag fyllde med varmvatten varje morgon som användes till ett Real turmat för lunch. Givet sträckan jag gick varje dag så kom jag alltid förbi en fjällstuga, mataffär eller liknande där det fanns mat att köpa så det fanns inga större behov av att bära med sig allt för mycket mat.

Vad som är provocerande och inte kan man väl tycka olika om.

Jag personligen är rätt trött på kommentarer om att en typ aktivitet är bättre än någon annan. Har hört denna rätt många gånger faktiskt och den går alltid åt samma håll. Folk som tar det lugnt på turer kritiserar de som tex löper. Det är fel prioritet, fel friluftsliv etc.

Når det folk gör inte påverkar någon annan så förstår jag inte varför andra bryr sig.

Tycker du det är konstruktivt eller intressant om du får svar i en tråd om vandring i Sarek varför du reser så långt för att gå där när du kunde gått i din lokala skog i stället? Du gör det säkert bara för att det är coooolt.
Jag håller med. Ta bara som exempel när någon på Utsidan nämner något mobiltelefonrelaterat i samband med naturvistelse. Då är det mycket ofta som någon dyker upp och i affekt börjar predika om att när man är i naturen skall man inte använda telefonen alls. Jag skrev inga råd till TS därför jag inte har någon erfarenhet av den typen av snabbvandring och jag är inte intresserad av börja med det heller. Men att börja predika om att i fjällen skall man inte springa alls och dessutom börja med personliga påhopp typ "du tror att du är så mycket bättre"...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips