Är tyvärr dålig simmare😀Äh vad då? Swimrun är ju populärt. Bara att crawla över.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kungsleden på 7-8 dagar.
- Trådstartare HH87
- Start datum
Svårt att svara om någon annan klarar något, men jag tror jag hade kunnat göra det på 8 dagar med optimalt utplacerade stugor. Jag är ingen extremidrottare men springer ca 5ggr i veckan och är ganska duktig på att gå i terräng.Tack för svar. Har nog tänkt tanken att bo i stugor också,men nackdel är att man blir ganska låst angående dagsetapper som du skrev. Plus att det kan bli problem ifall man kommer sent på kvällen eller till och med på natten vid stugor. Tror det blir att försöka banta ner packning till 10 kg och fylla på matförrådet oftare istället. Så du tror att det kan gå på 8 dagar?
Jag skulle föreslå att du kikar på lättviktsutrustning, då kan du komma undan med förhållandevis låg packvikt. Har numer själv rygga, tält, liggunderlag och sovsäck på totalt under 2kg. Därtill planera ditt matinköp i stugor så att du bär så lite som möjligt. Jag hade aldrig mer än 1 dags mat i ryggan (typ).
Gällande markering så är det väldigt enkelt att hitta. Hade aldrig några som helst problem.
Lycka till och njut av turen!
Jag instämmer i vaidors inlägg ovan, dessa sträckor är fina och väl värda att inte stressa förbi. Väljer man dessutom att inte strikt följa Kungsleden utan ta en avstickare Sälka-Nallo-Vistas-Alesjaure istället för över Tjäktjapasset blir det ändå bättre.
Jag har inte själv vandrat mellan Kvikkjokk och Ammarnäs men den sträckan står inte speciellt högt på min önskelista.
Jag har inte själv vandrat mellan Kvikkjokk och Ammarnäs men den sträckan står inte speciellt högt på min önskelista.
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Skrivar från Danmark, hoppas det går.
Tänk på att båtfarter kan mena vänttid, göra det svårare att hinna en dagsetapp på 60 km.
Sträckan från Saltoluokta till Vakkatovare indbefatter båda båtskjuts och bussfärd (eller 3 mils vägvandring).
Varför behöver du bära 15 kilo?? Såpe och extrakläder??
Du kan köpa proviant langs Kungsleden, och behöver bare bäre mat för 2-3 dager.
Tänk på att båtfarter kan mena vänttid, göra det svårare att hinna en dagsetapp på 60 km.
Sträckan från Saltoluokta till Vakkatovare indbefatter båda båtskjuts och bussfärd (eller 3 mils vägvandring).
Varför behöver du bära 15 kilo?? Såpe och extrakläder??
Du kan köpa proviant langs Kungsleden, och behöver bare bäre mat för 2-3 dager.
Visst går det att köpa mat i ex STF stugorna (inte alla) utmed leden, man butiken har oftast begränsad öppettid så det gäller att passa den om man strikt förlitar sig på att leva på dessa inköp. Utbudet kan även vara utplockat i vissa stugor mot slutet av säsongen då påfyllning oftast görs vintertid med snöskoter.Du kan köpa proviant langs Kungsleden, och behöver bare bäre mat för 2-3 dager.
Du skriver att du har "en del vana", om du har tillräcklig erfarenhet av fjällen borde du själv kunna svara på de frågor som du ställer i detta forum i annat fall är min rekommendation att verkligen ta till dig av all den erfarenhet och klokskap som skrivs i forumet.
Håller med. Men gör även plan b1, b2 osv.Jag är inte riktigt säker på vad din fråga egentligen är eftersom du avfärdar alla som säger att det verkar lite väl jobbigt.
Så jag tänker att det är väl bara att du kör. Ta en karta och markera ungefär hur långt du behöver hinna varje dag. Du kommer ganska snart att märka om du halkar efter planen. Kolla upp vilka punkter du kan ta dig ut ifrån och gå så långt du hinner på den tid du har.
Brukar vara biljetten på tåget som styr mina vandringar.
Jag förstår inte de som skapar en tråd här på Utsidan
"Jag ska göra något som är riktigt bra och MYCKET BÄTTRE ÄN ALLA ANDRA"
Och sen så berättar de vad de ska göra.
Andra svarar oavsett vad och ändå kommer svaret
"Jag vet att jag kan göra det och jag VILL INTE HA NÅGRA RÅD"
Så gör din grej då
Varför skapar du en tråd här när du ändå är så mycket bättre än oss alla andra på Utsidan och vet bättre än alla andra?
Vill du att vi ska bli avunds?
Och såklart kommer vi INTE att höra av dig någonsin mer angåemde det här för du kommer INTE att klara av det.
Gör det och bevisa för mig att jag har fel vilket jag egentligen hoppas på för det vore riktigt skoj att se att någons fantasi slår in.
"Jag ska göra något som är riktigt bra och MYCKET BÄTTRE ÄN ALLA ANDRA"
Och sen så berättar de vad de ska göra.
Andra svarar oavsett vad och ändå kommer svaret
"Jag vet att jag kan göra det och jag VILL INTE HA NÅGRA RÅD"
Så gör din grej då
Varför skapar du en tråd här när du ändå är så mycket bättre än oss alla andra på Utsidan och vet bättre än alla andra?
Vill du att vi ska bli avunds?
Och såklart kommer vi INTE att höra av dig någonsin mer angåemde det här för du kommer INTE att klara av det.
Gör det och bevisa för mig att jag har fel vilket jag egentligen hoppas på för det vore riktigt skoj att se att någons fantasi slår in.
Jag går/vandrar i fjällen för att insupa natruren och slippa all hets med internet, media och gud vad.
Att rusa genom fjällen så fort som möjligt är helt emot min åsikt med det men visst.
Varför inte springa på asfaltvägar istället? Såklart inte lika coooooooooolt för det är så många andra som gjort det och dessutom betydligt bättre.
Bara en synpunkt.
Att rusa genom fjällen så fort som möjligt är helt emot min åsikt med det men visst.
Varför inte springa på asfaltvägar istället? Såklart inte lika coooooooooolt för det är så många andra som gjort det och dessutom betydligt bättre.
Bara en synpunkt.
Liknande trådar
- Svar
- 12
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev