Kungsleden i Sarek

Går Kungsleden in lite i Sareks nationalpark eller tangerar den bara? Finns det nån bra karta på nätet att kolla detta på?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Okej, nice. Jag vill gå hela kungsleden och det är bra att den iallafall går in lite i Sarek. Sarek är ju egentligen så jävla coolt asså. Det är skitstor vildmark liksom, långt från all civilisation. Typ som sibirien egentligen fast snyggare och inte RIKTIGT lika stort, hehehe. Jag vill ha varit i Sarek liksom och även fast man inte kommer in riktigt i smeten så är man ju ändå där och det känns bra. Fan vad jag längtar asså. :)
 

dave1

Avslutat
Hehe ja jävla coolt asså, men kungsledens sträckning i Sarek tangerar inte några av de intressantare delarna av parken. Men visst, du kan ju hävda att du varit där ändå. ;)
 
Okej, nice. Jag vill gå hela kungsleden och det är bra att den iallafall går in lite i Sarek. Sarek är ju egentligen så jävla coolt asså. Det är skitstor vildmark liksom, långt från all civilisation. Typ som sibirien egentligen fast snyggare och inte RIKTIGT lika stort, hehehe. Jag vill ha varit i Sarek liksom och även fast man inte kommer in riktigt i smeten så är man ju ändå där och det känns bra. Fan vad jag längtar asså. :)

Det kanske är bäst att du tar med dig mamma och pappa så att du har någon att hålla i handen när du rör dig i denna coola, läskiga, skitstora sibiriskliknande vildmarken :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det kanske är bäst att du tar med dig mamma och pappa så att du har någon att hålla i handen när du rör dig i denna coola, läskiga, skitstora sibiriskliknande vildmarken :)

Njaa, det var ju lite bäächt inlägg det där med mamma och pappa, han klarar sig säkert själv. Sedan kan jag hålla med om att svenskan, herregud, svenskan! Men den smittande entusiasmen hos trådstartaren skall ju uppmuntras! :) Lycka till Kanotisten!

Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...
 
Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Det värsta med vältrafikerade leder är ändå alla stenar som sticker upp ur marken pga slitaget som blivit. Oftast är det mycket trevligare att gå några meter vid sidan om. Men om alla gjorde det så skulle lederna bli väldigt breda :)
 
Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Jag trodde jag hade hoppat på Sörmlandsleden när jag kom in på sträckan Aktse-Pårte-Kvikkjokk. Höga tallar, ingen fjällkänsla över huvudtaget. Helt enkelt en transportsträcka.

Om du vill ta dig in i Sarek "bara lite grann för att ha varit där" så kan jag rekomendera en dagtur/sidotur till Skierfe. På vägen dit upp finns nämligen en skylt som det står "Sareks nationalpark" på. Där tog jag och brorsan kort och skickade till mamma, vi hade lovat att inte försöka ta oss in i Sarek... (Korten från när vi satt och dinglade med benen över kanten uppe på Skierfe har hon ännu inte fått se.)

Sedan är den sträckan väl inte mer sliten än andra delar av Kungsleden...
 
Njaa, det var ju lite bäächt inlägg det där med mamma och pappa, han klarar sig säkert själv. Sedan kan jag hålla med om att svenskan, herregud, svenskan! Men den smittande entusiasmen hos trådstartaren skall ju uppmuntras! :) Lycka till Kanotisten!

Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Ja, trollen brukar klara sig utan mamma och pappa. :)
 
varit där

En gång när jag var i Detroit tog jag bussen till Windsor på andra sidan floden för ett litet ärende, och tillbaka samma dag. Så därmed har jag varit i Kanada.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.