Kungsleden i Sarek

Går Kungsleden in lite i Sareks nationalpark eller tangerar den bara? Finns det nån bra karta på nätet att kolla detta på?
 
Okej, nice. Jag vill gå hela kungsleden och det är bra att den iallafall går in lite i Sarek. Sarek är ju egentligen så jävla coolt asså. Det är skitstor vildmark liksom, långt från all civilisation. Typ som sibirien egentligen fast snyggare och inte RIKTIGT lika stort, hehehe. Jag vill ha varit i Sarek liksom och även fast man inte kommer in riktigt i smeten så är man ju ändå där och det känns bra. Fan vad jag längtar asså. :)
 
Hehe ja jävla coolt asså, men kungsledens sträckning i Sarek tangerar inte några av de intressantare delarna av parken. Men visst, du kan ju hävda att du varit där ändå. ;)
 
Okej, nice. Jag vill gå hela kungsleden och det är bra att den iallafall går in lite i Sarek. Sarek är ju egentligen så jävla coolt asså. Det är skitstor vildmark liksom, långt från all civilisation. Typ som sibirien egentligen fast snyggare och inte RIKTIGT lika stort, hehehe. Jag vill ha varit i Sarek liksom och även fast man inte kommer in riktigt i smeten så är man ju ändå där och det känns bra. Fan vad jag längtar asså. :)

Det kanske är bäst att du tar med dig mamma och pappa så att du har någon att hålla i handen när du rör dig i denna coola, läskiga, skitstora sibiriskliknande vildmarken :)
 
Det kanske är bäst att du tar med dig mamma och pappa så att du har någon att hålla i handen när du rör dig i denna coola, läskiga, skitstora sibiriskliknande vildmarken :)

Njaa, det var ju lite bäächt inlägg det där med mamma och pappa, han klarar sig säkert själv. Sedan kan jag hålla med om att svenskan, herregud, svenskan! Men den smittande entusiasmen hos trådstartaren skall ju uppmuntras! :) Lycka till Kanotisten!

Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...
 
Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Det värsta med vältrafikerade leder är ändå alla stenar som sticker upp ur marken pga slitaget som blivit. Oftast är det mycket trevligare att gå några meter vid sidan om. Men om alla gjorde det så skulle lederna bli väldigt breda :)
 
Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Jag trodde jag hade hoppat på Sörmlandsleden när jag kom in på sträckan Aktse-Pårte-Kvikkjokk. Höga tallar, ingen fjällkänsla över huvudtaget. Helt enkelt en transportsträcka.

Om du vill ta dig in i Sarek "bara lite grann för att ha varit där" så kan jag rekomendera en dagtur/sidotur till Skierfe. På vägen dit upp finns nämligen en skylt som det står "Sareks nationalpark" på. Där tog jag och brorsan kort och skickade till mamma, vi hade lovat att inte försöka ta oss in i Sarek... (Korten från när vi satt och dinglade med benen över kanten uppe på Skierfe har hon ännu inte fått se.)

Sedan är den sträckan väl inte mer sliten än andra delar av Kungsleden...
 
Njaa, det var ju lite bäächt inlägg det där med mamma och pappa, han klarar sig säkert själv. Sedan kan jag hålla med om att svenskan, herregud, svenskan! Men den smittande entusiasmen hos trådstartaren skall ju uppmuntras! :) Lycka till Kanotisten!

Men tydligen är kungsleden genom Sarek tråkig. Har aldrig varit på kungsleden, men man blir ju inte direkt sugen av allt man hör; skräpigt och trångt verkar det vara...

Ja, trollen brukar klara sig utan mamma och pappa. :)
 
varit där

En gång när jag var i Detroit tog jag bussen till Windsor på andra sidan floden för ett litet ärende, och tillbaka samma dag. Så därmed har jag varit i Kanada.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
ludde0719 Delar av Nordkalottleden + Sarek (Kungsleden) i sommar. Tips mottages! Fjällvandring 8
qparq Sarek - Gådokjåkkåbron till Kungsleden Fjällvandring 1
samppa89 Tips för kungsleden och sarek, tack Fjällvandring 1
Kortelainen Sarek/Kungsleden/2010/Hjälp! Fjällvandring 4
Bradley30 Sarek and Kungsleden Fjällvandring 7
kendaglish Kungsleden/Sarek ? Fjällvandring 9
Gullis Vandra hela Kungsleden Fjällvandring 14
Apelsinjos Vistasdalen - gå i vilken riktning? Fjällvandring 17
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
suxxid Gå runt/vada över vattendrag längst Kungsleden Fjällvandring 35
Nallo_Gus Abisko - Nikka utanför Kungsleden Fjällvandring 5
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
ArcBird Kungsleden, Abisko - Kebnekaise Fjällvandring 0
Sussilull Träningsupplägg inför Kungsleden Fjällvandring 14
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
Lindamariaerika Kungsleden 2022- planering Fjällvandring 26
brigas dyr båttransport längs Kungsleden? Fjällvandring 54
Anneliandersson Tältplatser norr om Kungsleden Fjällvandring 9
Folkhem Kungsleden på 3 veckor, Hemavan-Abisko Fjällvandring 16
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
coffee_hiker Kungsleden - Glutenfri / Gluten Free Fjällvandring 14
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
coffee_hiker Kungsleden - Granskning av resplanen Fjällvandring 18
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
Sickansmatte Gröna bandet med hund men undvika Kungsleden Fjällvandring 15
vardansaakian Hemavan Ammarnäs i Påsk 2021 Fjällvandring 5
erihyl Kungsleden 10 dagar Fjällvandring 7
tobstu Södra Kungsleden via Drevdagen eller Röskåsen ? Fjällvandring 0
fback Kungsleden i juli 2020 - snösmältning? Fjällvandring 2
23mej Kungsleden- tält Fjällvandring 16
Leek123 Kungsleden till padjelanta Fjällvandring 1
Still Alive Södra Kungsleden Fjällvandring 19
hedtjarn Trailrun längs Kungsleden - packning? Fjällvandring 7
ojhsmith Nybörjare på Kungsleden i September Fjällvandring 29
Ljung_dalen Vandring till stugorna bredvid Kungsleden Fjällvandring 0
JVH Kungsleden 2020 Fjällvandring 11
[Andreas] Snösmältning Kungsleden Fjällvandring 17
Haller Kungsleden Fjällvandring 3
adventurer81 Vandra utanför Kungsleden vid Kebnekaise Fjällvandring 20
elin_a Vattentillgång längst kungsleden? Fjällvandring 4
marusken Bra rutt för lång vandring i Kungsleden? Fjällvandring 5
SugarGlider Food and train tickets for Kungsleden (Nikkaluokta-Abisko) hike Fjällvandring 10
Lockheed Nybörjare ska ta sig an halva Kungsleden. Behöver er eminenta hjälp. Fjällvandring 39
Ealof Vandra Kungsleden med hund Fjällvandring 3
Linneaa Kan jag vandra kungsleden? Fjällvandring 65
Lofoten - Møring Islagte båtkryssinger på Kungsleden? Fjällvandring 2
Airfoil Kungsleden förlängning? Fjällvandring 2
Adelanteeee Köptips och vandringstips inför ensamvandring av Kungsleden Fjällvandring 13

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.