konservera/lagra vatten?

hohoho

Prova frystorkad, väger mindre! Har inte läst tråden, tänkte bara att folk har missat att tipsa om frystorkat, genialt!

Och du kan göra det hemma själv gratis, du har väl en frys hemma!?

Koppla frysen till ugnen, glöm nu inte hårfönen, utan den får du bara halvfärdig produkt.

Mvh troswe
 
Du borde kunna köpa buteljerat Neutronbestrålat vatten från Belgien. Då växer det garanterat inget i ditt vatten. Dyrt blir det oxså.
kluck!
 
Man är vad man äter men även vad man dricker och ingen kan hålla sig frisk i längden när man äter och dricket dött hela livet.

Därför så spär jag alltid vattnet, 1 del vatten, 4 delar whisky. DÅ får det rätt pH-värde och en hälsosam sammansättning av levande whiskyflaneller som är viktiga för att hålla cancern borta ur den sekundära blindtarmen
 
Att rena vatten med hjälp av solens strålar - värme och UV-ljus är en fungerande metod.
http://www.solvatten.se/
Hur det funkar i en syltburk vet jag inte.. Kanske om man förser syltburken med svartbaksida och har tur med vädret.

Hursom blir det inte renare än svenskt kranvatten. Men en intressant metod för u-länder.

Till TS-råd om att lagra vatten.. Ha några flaskor i kylen eller köp några flaskor buteljerat vatten och ha i beredskap. Det räcker långt. Skulle det bli problem med vattenförsörjningen mer långvarit än så, kommer det ut vattentankar från kommunen eller finns möjlighet att hämta i grannkommunen osv.

Bra TS, att man tänker på att förbereda sig själv. Fler borde göra det. Men håll det på en rimlig nivå!
 
Testa eran kranvatten själva.. Vi har testat i några städer I Sverige och dom visade 5 i ph allihopa så jag antar att det är likadant över hela Sverige.

Du kan göra ett besök på forumet på Byggahus, där finns det gott om folk som har testat sitt vatten och jag har nog aldrig sett nån som haft så lågt pH som 5. Det lär ju troligen fräta sönder vattenledningarna, ingen vattenleverantör skulle vara så dumma att de skickar ut vatten som fräter sönder ledningarna så de måste byta dem (det är DYRT att gräva upp vattenledningar).

Det där inlägget klarar inte många av kraven som Viralgranskaren ställer upp:

1. Vem är det som berättar det här?
Det har vi ingen aning om.

2. Var och när hände det?
Inga uppgifter om vilka städer eller när testerna gjordes.

3. Finns det konkreta fakta att ta fasta på i storyn?
Fråga: Saknas referenser till namn, fysiska platser eller en bestämd tidpunkt i storyn?

4. Verkar det för bra för att vara sant?
Fråga: Är storyn som gjord för att twittra eller facebooka?

http://www.metro.se/nyheter/darfor-bor-du-bli-en-battre-viralgranskare/EVHnfw!OuyCCP2Z1ikG2/
 
Det finns faktiskt nån naturkost/new age-gren som är fixerade vid att svenskt kranvatten är ohälsosamt och måste "renas". så jag tror inte det behöver vara ett sk troll

T om Anna Skipper, "Du är vad du äter"-kvinnan, håller ju på och tramsar om det där med att kranvatten är ohälsosamt. Hon borde kanske tilldelas "förvillar"-priset från FoV
 
Hehe, undrar vad en hydrogeolog skulle säga om hans "jorden är rund och vattnet flyter som blod i run hela klotet-teori".
Eller jag vet vad svaret skulle bli, men kul ändå.

Gillar också "Folk vet inte hur cancer uppstår". I de flesta fall när dylika troll är igång blir det enklast att byta ut "Folk" mot "Jag" i texten...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Lägga potatis i kokande vatten Friluftsmat 7
salvion Fråga/råd: Hur tar man med sig och förvara vatten? Friluftsmat 32
Fjorr Kyla ned kokt vatten. Friluftsmat 4
sebkar Räcker det med kokande vatten till pulversoppa? Friluftsmat 11
HELLRIK Frystorkat på KALLT vatten? Går det är äta? Friluftsmat 19
såg Påsar att hälla varmt vatten i. Typ frystorkade maten som man bara häller i vatten. Friluftsmat 9
labbman Köp i affär och tillsätt bara varmt vatten... Friluftsmat 19
Still Alive Dricka vatten från sjö med algblomning? Friluftsmat 28
Purre84 Vatten, behövs rening? Friluftsmat 2
Öhrnell Metamat - gourmet på 4 dl kokhett vatten? Friluftsmat 13
Damberg Ziplock som tål kokande vatten? Friluftsmat 22
avslutad120523 Bevara vatten - hur länge ? Friluftsmat 9
micke112 Vatten Friluftsmat 8
jonny69 rena vatten Friluftsmat 31
hallonraden vatten och tillsatser Friluftsmat 6
My Nano Xinix KlearWater eller Xinix Xinix AquaCare för att rena vatten? Friluftsmat 12
Oootro Koka vatten = Säkert vatten? Friluftsmat 13
nenonen Rena vatten? Friluftsmat 10
jamo Dricka vatten från Mälaren? Friluftsmat 10
Wolf25 Vad simmade i mitt vatten? Friluftsmat 13
benny_bennytall.nu Dricka vatten i naturen? Friluftsmat 1
ballmtbk_22 VATTEN på låglandstur? Friluftsmat 9
Staffan Andersson Vatten? Friluftsmat 24
sma Vatten, bäst före? Friluftsmat 2
Sportbil Idiotfråga om vatten Friluftsmat 46
realout friskt vatten i asien? Friluftsmat 1
Vatten i bensinen! Tips på åtgärder. K-sprit. Friluftsmat 0
1145 Matlagning med bräckt vatten? Friluftsmat 4
Att rena vatten från bakterier??? Friluftsmat 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.