konservera/lagra vatten?

Troll-No-Powers.jpg

Rolig läsning dock...

hohoho

Prova frystorkad, väger mindre! Har inte läst tråden, tänkte bara att folk har missat att tipsa om frystorkat, genialt!

Och du kan göra det hemma själv gratis, du har väl en frys hemma!?

Koppla frysen till ugnen, glöm nu inte hårfönen, utan den får du bara halvfärdig produkt.

Mvh troswe

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Du borde kunna köpa buteljerat Neutronbestrålat vatten från Belgien. Då växer det garanterat inget i ditt vatten. Dyrt blir det oxså.
kluck!

Man är vad man äter men även vad man dricker och ingen kan hålla sig frisk i längden när man äter och dricket dött hela livet.

Därför så spär jag alltid vattnet, 1 del vatten, 4 delar whisky. DÅ får det rätt pH-värde och en hälsosam sammansättning av levande whiskyflaneller som är viktiga för att hålla cancern borta ur den sekundära blindtarmen

Att rena vatten med hjälp av solens strålar - värme och UV-ljus är en fungerande metod.
http://www.solvatten.se/
Hur det funkar i en syltburk vet jag inte.. Kanske om man förser syltburken med svartbaksida och har tur med vädret.

Hursom blir det inte renare än svenskt kranvatten. Men en intressant metod för u-länder.

Till TS-råd om att lagra vatten.. Ha några flaskor i kylen eller köp några flaskor buteljerat vatten och ha i beredskap. Det räcker långt. Skulle det bli problem med vattenförsörjningen mer långvarit än så, kommer det ut vattentankar från kommunen eller finns möjlighet att hämta i grannkommunen osv.

Bra TS, att man tänker på att förbereda sig själv. Fler borde göra det. Men håll det på en rimlig nivå!

Testa eran kranvatten själva.. Vi har testat i några städer I Sverige och dom visade 5 i ph allihopa så jag antar att det är likadant över hela Sverige.

Du kan göra ett besök på forumet på Byggahus, där finns det gott om folk som har testat sitt vatten och jag har nog aldrig sett nån som haft så lågt pH som 5. Det lär ju troligen fräta sönder vattenledningarna, ingen vattenleverantör skulle vara så dumma att de skickar ut vatten som fräter sönder ledningarna så de måste byta dem (det är DYRT att gräva upp vattenledningar).

Det där inlägget klarar inte många av kraven som Viralgranskaren ställer upp:

1. Vem är det som berättar det här?
Det har vi ingen aning om.

2. Var och när hände det?
Inga uppgifter om vilka städer eller när testerna gjordes.

3. Finns det konkreta fakta att ta fasta på i storyn?
Fråga: Saknas referenser till namn, fysiska platser eller en bestämd tidpunkt i storyn?

4. Verkar det för bra för att vara sant?
Fråga: Är storyn som gjord för att twittra eller facebooka?

http://www.metro.se/nyheter/darfor-bor-du-bli-en-battre-viralgranskare/EVHnfw!OuyCCP2Z1ikG2/

Det finns faktiskt nån naturkost/new age-gren som är fixerade vid att svenskt kranvatten är ohälsosamt och måste "renas". så jag tror inte det behöver vara ett sk troll

T om Anna Skipper, "Du är vad du äter"-kvinnan, håller ju på och tramsar om det där med att kranvatten är ohälsosamt. Hon borde kanske tilldelas "förvillar"-priset från FoV

Hehe, undrar vad en hydrogeolog skulle säga om hans "jorden är rund och vattnet flyter som blod i run hela klotet-teori".
Eller jag vet vad svaret skulle bli, men kul ändå.

Gillar också "Folk vet inte hur cancer uppstår". I de flesta fall när dylika troll är igång blir det enklast att byta ut "Folk" mot "Jag" i texten...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips