Ok, ska ta och testa ghee kommande vandring.
Raskesven
Du får återkomma med hur du tyckte att det funkade
Ok, ska ta och testa ghee kommande vandring.
Raskesven
Jag brukar köra med två smörbyttor under längre vandringar. En som hålls oöppnad väck från syre tills den första är slut. Då klarar sig smör länge. Men det vore fint med den längre hållbarheten, särskilt när det är varmt. Men ghee är inget att satsa på till smörgåsarna då, eller?
Raskesven
Det tål mycket hög värme i matlagning, över 200 grader innan det börjar brännas vid. QUOTE]
Min tanke var att hitta något bätre än läckande oljeflaskor uppåt Abisko i sommaren!
Hittills har jag kört plastpåse över plastpåse...
Så tack för tippset!
Hoppas att du får en trevlig sommar, var det nu blir ;-)
Fraewu, vad är planerna för sommaren föresten?
Var inne i en grekisk affär i Saluhallen och letade igår, han sa att han haft det men slutat eftersom ingen ville köpa något som innehåller närmare 100% fett. Han tittade dock på mig som om jag vore ett ufo när jag berättade vad jag skulle ha det till...
Ett par andra affärer hade inte hört talas om det, kanske var för mycket inriktade mot sushi och annat populärt, vet inte så noga.
Var inne i en grekisk affär i Saluhallen och letade igår, han sa att han haft det men slutat eftersom ingen ville köpa något som innehåller närmare 100% fett. Han tittade dock på mig som om jag vore ett ufo när jag berättade vad jag skulle ha det till...
Ett par andra affärer hade inte hört talas om det, kanske var för mycket inriktade mot sushi och annat populärt, vet inte så noga.
Nej nej nej, inte saluhallen utan någon av de asiatiska affärerna som ligger runt Olof Palmes gata. Det finns en specifik indisk, Taj Mahal på Kammakargatan. Prova den lilla thai-affären på Olof Palmes gata eller Omi Foods på Olofsgatan
Staden jag befinner mig i är Göteborg...
Och jag var inte så fel ute, han hade en burk med Ghee i sitt fönster, men hade som sagt slutat med den eftersom vi fetträdda svenskar inte köpte.
De tre asiatiska affärerna jag var inne i visste inte vad jag pratade om, men som sagt, jakten går vidare. Annars gör jag eget, det är inte så mycket mer med det. Var bara lite intressant att prova och titta efter det eftersom jag inte hört talas om det förut.