Köptips för GPS tack!

Jag och några kompisar funderar på att ge bort en GPS i 30-års present, men vad ska man tänka på när man köper GPS? Hur många märken finns det, jag känner till Garmin, Magellan och Silva? Finns det några bra nätbutiker som säljer GPSar? Den får heller inte vara allt för dyr!

Tack på förhand!
/Helena

Utemagasinet

Hej

I nyaste nummret av Utemagasinet har dom en översikt av GPS-marknaden. Där kan du nog få bra tips.

MVH Daniel

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
eTrex saknar vissa saker

eTrex och eTrex Summit saknar vissa ”bra” funktioner som finns på dom ”gamla” modellera. Den stora knappen ”rocker pad” saknas, siffrorna är små, det går ej att backa i menyerna, man kan ej ställa in tid mellan punkterna i trackminnet.

På dom nyare eTrex modellerna Venture, Legend och Vista är bättre i mitt tycke, då dessa brister är åtgärdade. Att påpeka saker för vissa tillverkare hjälper, det är säkert fler än jag som skrivit till Garmin och påpekat bristerna i eTrex och eTrex Summit.

/ Per Brune 12CX ägare

Svår fråga

Det beror väl på vilken man gillar bäst. Själv provade jag både Garmin, Silva och Magellan för att i slutändan välja Magellan 315. Mest beroende på att jag ansåg menyerna på denna mest lättöverskådlig.
Ännu har jag inte ångrat valet.
Så egentligen borde eran kompis själv få välja den som passar honom bäst.

Robert.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips