Köpa utrustning utrikes?

Nån som har några erfarenheter att beställa friluftsprylar från utländska webshopar??

För onekligen verkar dom vara billigare på "märkesprodukter?

/Fredrik

Globi

Jag har beställt en hel del från http://www.globetrotter.de Dom är bra att ha att göra med. För att det ska bli någon vinst bör du betala med Visa, eftersom svenska banker tar så mycket för utlandsbetalningar.

Sen kan man ju diskutera detta med att först prova skorna på Naturkompaniet för att sedan beställa via nätet. Det är ganska fult att göra så, men svårt att motstå när man kan spara så mycket. Vissa grejor behöver man inte prova (t.ex. klätterrep).

Jag har inte beställt något från USA eller Canada, då måste man tänka på massa skatter mm.

Globetrotter

Hej

Har också handlat på globetrotter, och har bara
goda erfarenheter från dom, men som sagt,man
ska nog betala med visa för att det ska lönasig

Har även handlat från Danmark det gick också bra.

MvH Pär

200 kr för 2 dagars DHL service paket Spanien-Sverige port-port lâter snarare billigt! (jag menar: naturligtvis är det en slant, men DHL express-paket brukar vara dyrare).

Observera att barrabes priser är utan moms, vilken tillkommer.

I övrigt tror jag att Spanien är ett av de billigare lánderna fór friluftsprylar generellt. Barrabes priser skiljer sig inte námnvárt fràn priserna i vilken spansk frilufts-butik som helst. Sâ vitt jag förstâtt sáljer barrabes fr.a till övriga europeiska länder.

Mvh/Mats

malindo; sa:
200 kr för 2 dagars DHL service paket Spanien-Sverige port-port lâter snarare billigt! (jag menar: naturligtvis är det en slant, men DHL express-paket brukar vara dyrare).

Observera att barrabes priser är utan moms, vilken tillkommer.

I övrigt tror jag att Spanien är ett av de billigare lánderna fór friluftsprylar generellt. Barrabes priser skiljer sig inte námnvárt fràn priserna i vilken spansk frilufts-butik som helst. Sâ vitt jag förstâtt sáljer barrabes fr.a till övriga europeiska länder.

Mvh/Mats

Visst är DHL-paketet billigt, men det är jäkligt dyrt oxå...

Även om man lägger på moms på ett flertal av barrabes priser, så är de väldigt konkurrenskraftiga, även när frakten är inräknad.

/Håkan

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg