Var köpa karta BD10?

Hej!

Som sagt - var köper jag fjällkartan BD10? Ska gå Kungsleden mellan Saltoluokta o Kvikkjokk nästa vecka o har väl tänkt att jag kan få tag på en karta i Saltoluokta, men har jag fel? Var kan jag annars köpa en? På nätet iofs, men jag sätter mig på tåget måndag em så det är nog sent att beställa..

Bor i Eksjö, så om nån har tips om plats i närheten, eller så långt bort som Jönköping, nåt ställe som säljer såna så säg till :)

tack! //daniel

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo, naturligtvis :p lite dum fråga kanske (fast det finns ju inga dumma frågor eller hur :) )

...bara dumma frågeställare, hoho

//daniel

Ja det var bättre pris än naturkompaniet iaf :p ... måste se till o beställa allt som ska handlas på nätet i tid! Men det är ju första gången jag ska ut på en sån här tillställning så det är mycket att tänka på - åtminstone känns det så!

tack för tipsen iallafall! Ska kolla med bokhandeln här i stan imon, även om jag inte föreställt mig att de har fjällkartor i en småländsk bokhandel - man kan ju som sagt ha fel..

//daniel

Du kan köpa karta i Saltoluokta men det skadar väl inte att ringa dit och lägga undan en isåfall. Om du har tid på dig i Gällivare så hinner du shoppa där också.

Enligt min erfarenhet så brukar bokhandel och/eller friluftsorienterade affärer i närheten av det området man behöver en karta för, saluföra dom samma.
Hoppas ni finner vad ni söker!

köp på GetOut i Bodafors

Jag köpte nyligen en BD10-karta hos GetOut i Bodafors. Det är ju nära dig! GetOut säljer båda via sin butik i Bodafors och via nätet. Åkt dit och köp en. De har stängt idag fredag och imorgon lördag men på söndag har de öppet kl 14-19 (om de inte har andra tider i sommar). Ta en titt på www.getout.se .

Tack för det kanis! När jag beställde lite prylar från Getout för några dar sen var den slut! Annars hade det ju varit praktiskt... Sedan har jag inte tänkt på att kolla lagerstatusen där igen.. Nu finns den ju inne igen! Får försöka låna en bil o susa iväg på måndag kanske, om jag inte ringer o får en undanlagd i Salto.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips