Köpa kängor på nätet?

Hej allihopa där ute!
Jag har precis hittat till denna sida och det verkar vara vad jag letat efter. Hitta folk med samma intresse och lite erfarenhet.
Själv är jag inte så erfaren av frilufsliv men är på väg att komma igång.
Min första grej ät att köpa Kängor.
Jag har nästan bestämt mig för att jag ska satsa på att köpa bra grejor från början som håller ett tag. Jag har tänkt mig Meindl Island för jag tycker dom verkar bra och dom sitter skönt på foten.
Jag har då en fråga till er. Det är nämligen så att dom i affären kostar ca: 2300:- och det är ju ganska dyrt, men sen lästa jag att dom var billiga på Globetrotter. Jag blev verkligen överaskad när jag såg att dom där endast kostar 1400:-.
Vad finns det för nackdelar att köpa dom från nätet?
Vad ska jag tänka på?
Kan ni ge mig några tips på hur jag ska handla?
Det verkar ju väldigt bra, och garantin måste ju komma från Meindl så den missar man väl inte.

Tack på förhand!

Kängor på nätet

Att köpa kängor på nätet kan vara riktigt spännande. Om du vet vilken storlek och vilket märke du vill ha är det något mindre riskabelt. Kolla bara att det verkligen är den modell du provat, som du beställer.

Det är alltid återförsäljaren som står för garantin. Du kan inte räkna med att den svenska generalagenten ska ta ansvar för prylar som köpts utomlands eller genom parallellimport. Om du köper av Globetrotter eller liknande är det de som sköter reklamationerna. Jag har ingen erfarenhet av hur de sköter sådana saker, men visst är det krångligare än med försäljaren på hemmaplan.

Meindl har gott rykte, även om jag har svårt att förstå varför de ska klämma in gore-texmembram i alla sina kängor.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Globetrotter

Tänk på att betala med Visa-kort. Du kan även få hem en räkning (om du inte gillar att skicka Visanummret på nätet), men svenska banker tar 80:- i avgift när du betalar denna räkning.

Skriv din beställning som ett mail till order@globetrotter.de skriv på engelska eller svenska om du inte är en mästare på tyska. Glöm inte Visa nummer samt utgångsdatum på Visakortet (står på kortet)

/Björn

Globetrotter och VISA

Jag har beställt från Globetrotter ett par gånger via nätet. Varje gång havererar deras dator i behandlingen/kontrollen av VISA-kortet och man föreslås möjligheten att hämta ut grejorna mot postförskott. 90 kr tar posten för det! Globetrotter kompenserar för halva den utgiften genom att dra av 10 DM från räkningen.

Jag köpte ett par Island från Globetrotter och är nöjd. En jäkligt bra sko är mitt intryck hittills, som dessutom är värd sitt pris i DM. 2300 SEK är däremot ett skämt.

Slutsats: Globetrotter är bra och billiga, men om du handlar med VISA så sköt det per fax istället så slipper du allt datortjafs samt postförskottet.

Tack för tipsen....men

Hej Allihop som hjälpt mig och ni andra också =)
Tack för de råd och synpunkter ni gett mig, det har gjort mig mer säker på hur jag ska göra.
Ni får gärna skriva mer argument för och emot för jag ska inte beställa riktigt än.
Men en sak undrar jag:
Är Meindl Island PRO och Meindl Island.....samma känga?
Det står nämligen olika på olika sidor men jag kan bara se en av dom samtidigt. Hur ligger det till?

Tack på förhand!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips