Köpa tillbh & utr i Uppsala?

Ja det är frågan var man bäst köper tillbehör och utrustning för kajakpaddling i olika former i Uppsala området?

Visst finns nätbutiker med massor med grejor men jag vill gärna handla i fysiska butiker för att kunna kolla in och välja rätt och då jag bor i Uppsala så är det ju bra om det finns där eller iaf någorlunda nära, har inte hittat några butiker på egen hand så därför rådfrågar jag forumexpertisen.

Vill kunna köpa både tillbehör, utrustning och kläder samt skor och annat som behövs vid paddling då det jag har mest passar för sommarbruk så behöver jag sånt som passar vår och höst och jag paddlar ju SOT så lite annat än för vanliga havskajaker gissar jag eller är jag fel där om så rätta mig gärna.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jepp kikat på Naturkompaniet och Alewalds och de har inte så mycket inom kajak men kan kanske beställa får kolla på det, XXL får jag kolla på med ligger lite sämre till men får ta det vid tillfälle, tack för dem tipsen och tar gärna fler om Ni har.

Om det blir att näthandla vilken sida/butik skulle Ni rekommendera som är vettig att handla med ifall det skulle bli byte och returer samt bra priser är ju alltid kul?

Ensta Sport är som sagt ett bra ställe att handla ifrån, med det är en liten butik och har inte jättemycket prylar.

Alewalds (under gamla namnet Fjällskog) och Naturkompaniet har bägge haft bra utbud, men har i princip slutat med kajakprylar. Det finns ju ett antal butiker i sthlm, men själv föredrar jag att handla från Kajaktiv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips