Köpa tält i grupp

Jag har inte beställt nåt H-berg tält i grupp med er.
Men en tanke som slår mig är att: Om jag ägde en butik som fick in en sån här stororder, så hade jag lovat de få som "måste" ha ett tält under sin semester , att få låna ett visnings ex av nått anat tält som pallar svenska fjällvärlden. tex Fjällräven Akka. Ett låneavtal skrivs snabbt ihop och ni har ju redan betalt för H-berg tältet, så deposition finns ju redan.

Jag menar här de hittills 2 personerna som sagt sig måsta ha tält ett visst datum. Självklart har inte butiken 50 demotält.

/Patrik

Ja nu slipper alla fundera, Hilleberg har dragit in alla ordrar, dvs de har inga tält att leverera. PINSAMT!

Jag hoppas alla får tag i sina tält, jag kommer göra ett inköp ändå, men på mitt lilla specialvis ;)

// Jocke, som säger over-and-out nu

Redigerade pga att jag skrev sådant ja inte skulle skrivit, var lite förbannad ;)
[Ändrat av Joakim Ambrosson 2007-04-16 kl 15:18]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Köpa tält

Hej!
Är också mycket intresserad av att köpa tält, va ja förstår, så ska ett gäng slå sig ihopp och köpa tält för att ha själva, men genom att de är flera personer som köper tält så kanske man kan få ett bättre pris, har jag förståt det rätt?
MVH

Joakim Ambrosson; sa:
Ja nu slipper alla fundera, Hilleberg har dragit in alla ordrar, dvs de har inga tält att leverera. PINSAMT!

Mycket bra försök, synd att det inte gick vägen.

Är man fräck om man gissar att Hilleberg och butikerna ogillade detta organiserade försök att pressa överpriserna? Att de inte ville ha ett "prejudikat" med ännu större ordrar kommande säsonger?

jamo; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

Är man fräck om man gissar att Hilleberg och butikerna ogillade detta organiserade försök att pressa överpriserna? Att de inte ville ha ett "prejudikat" med ännu större ordrar kommande säsonger?

Ja, annars bör de genast kicka marknadschefen som inte har någon som helst koll på vad marknaden vill ha.

Jag har funderat på detta också, butiker mejlar och tycker och tänker..

// Jocke, som nu står utan tält :(

avslutad210712

Gäst
jamo; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

Ojojoj tror Ni verkligen att de skulle vara si jävliga.....

jamo; sa:

Denna text har funnits på HB's sida i minst 2 månader: "Vi beklagar att vi är helt slutsålda på tält i vår webshop tills vidare. Kontakta våra återförsäljare, där ni förhoppningsvis skall finna det tält ni söker." så jag tror du gissar fel.

öringen; sa:
jamo; sa:

Denna text har funnits på HB's sida i minst 2 månader: "Vi beklagar att vi är helt slutsålda på tält i vår webshop tills vidare. Kontakta våra återförsäljare, där ni förhoppningsvis skall finna det tält ni söker." så jag tror du gissar fel.

Men hur svårt kan det vara att slå en signal till Estland eller där dom nu har fabriken och be dom starta symaskinerna? Låter märkligt att ett så pass dominerande tältföretag som Hilleberg har slut tält i flera månader..

Nåja. Synd att det sket sig. Då får det bli ett Helsport i stället.

Nu vet jag ju inte hur länge detta har stått på sidan men outnet.se har en trevlig liten ruta som säger att de nyss har fyllt på sitt lager med Hilleberg....

Såg det nu när jag försökte hitta den sida jag såg idag som sa att de inte skulle få in någre Hilleberg före vecka 30.

edit: Så hittade jag just den sidan, det var Skövde natur som har det.

Joakim Ambrosson; sa:
Jag hoppas att fler tänker som dig och mig.. det ska svida! ;)

Jag har kollat lite på MSR, BlackDiamond samt Vaude som verkar intressanta. Fler förslag får gärna inkomma!

// Jocke

Nja jag känner väl inget behov av att straffa HB. Men ett akto till ordinarie pris är lite för mycket pengar för något så nishat som ett solotält.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips