Köpa Garmin GPS (ex. Etrex Vista) i Sverige

När jag sökte lägsta pris i Europa på vistan hamnade jag i London. Köpte den från gps warehouse.

http://www.gpsw.co.uk

De verkar vara seriösa. Den var särskilt billig om man skulle köpa kartor till den vill jag minnas.

Vistan är oerhört användbar och supporten i USA fungerar utmärkt (om du skulle trixa på kvällen är det bra att känna till).
 
Någon som har testat ovanstående site?
Priserna är ju avsevärt lägre. Drygt 1700 inkl. frakt för eTrex:en och ca 2600 för eTrex Summit. Rätt stor skillnad...

/Manne
 
Hej!

Jag vill nog gärna ha en svensk handbok till den, då min snart 70 årige far gärna kommer att använda den. Samt att det vore rätt trevligt med en treårig garanti.


Jag hittar dock inte Dialect i listan över återförsäljare hos Sportmanship(http://www.sportmanship.com), med det visar sig ju direkt ifall de har svensk manual.

Jag har blivit lovad samma pris hos Dialect här i Umeå (Dialect Rolands Electronic) som Årsta-butiken har online (http://www.notebookexperten.com/load.asp?380502)
... dvs 5600 jmf med lokal-butikens ordinarie pris 6300. Nice.

Återkommer i fallet.

/Christer
 
Akta er för notebookexperten.com. Den där siten försöker att lägga in diverse skitprogram som försöker att sända dina cookies som mail varje gång du loggar på din dator. Allt sådant har jag spärrat på min dator vilket medförde att det blev tidsutlösning och därefter en massa skumma förslag på nerladdningar av ytterligare diverse skitprogram. Bl a påstods att min systemklocka går fel och så erbjöds jag att ladda ner ett program som sänder cookiesfilen vidare…

Mitt egentliga ärende var att informera om att Vistan kostar 4285:- inklusive moms i en affär här i Östersund. Fast frågan är om inte CS60 är ett bättre val p.g.a. den längre driftstiden. Om jag förstått saken rätt så kan man skanna kartor i färg och anpassa dessa med programmet Fugawi och köra dessa direkt i Garmin Vista eller CS60…

När det gäller MIO 168 så verkar den vara OK på sitt sätt men batteritiden gör den väl närmast omöjlig t ex för användning flera dagar på fjället. Man kan förvisso bygga ihop ett batteripack på t ex 26 st R6-batterier och lägga i ryggsäcken och det kanske räcker 150 timmar…

Kanske är det för sent att väcka denna tråd…?
/Harald
 
Vista restexemplar.

Vista verkar Garmin ha slutat tillverka så där borde man kunna pruta en hel del. 60C eller 60 CS är nog värda att betala betydligt mer för pga färgskärm autorutt större minne etc.

Thure
 
Vi får berätta detta för Garmin. Själva verkar de inte ha märkt något, för hela eTrexserien finns fortfarande med bland "current products" på deras websida.

Anders
 
hgz; sa:
Fast frågan är om inte CS60 är ett bättre val p.g.a. den längre driftstiden. Om jag förstått saken rätt så kan man skanna kartor i färg och anpassa dessa med programmet Fugawi och köra dessa direkt i Garmin Vista eller CS60…
Då har du nog tyvärr inte förstått saken riktigt rätt iaf, Fugawi går inte att köra på Garmin...
 
ludde76; sa:
hgz; sa:
Fast frågan är om inte CS60 är ett bättre val p.g.a. den längre driftstiden. Om jag förstått saken rätt så kan man skanna kartor i färg och anpassa dessa med programmet Fugawi och köra dessa direkt i Garmin Vista eller CS60…
Då har du nog tyvärr inte förstått saken riktigt rätt iaf, Fugawi går inte att köra på Garmin...

Enligt soltek så ska man kunna skanna in vilken karta som helst och bearbeta den i Fugawi såvida man har tre kända koordinatpunkter. Fugawi körs då i en vanlig PC och så laddar man in kartfilen i GPS-en . Enligt denna sida:
http://www.soltek.se/kartor/navgpssupport.htm
så är alla Garmins GPS:er kompatibla med Fugawis filformat…
/Harald
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sado Köpa Garmin GPS 18 PC 5Hz Navigering 0
JohanPerLinder Köpa Garmin GPS i USA? Billigt! Navigering 5
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
Gun-valld Köpa beggad Garmin Pro/V2 Navigering 2
villaforever Ska köpa garmin Navigering 6
rascar Köpa Garmin i New Yourbutik? Navigering 6
ekis Var köpa Garmin Metroguide senaste ver (v10)? Navigering 5
simsone Garmin 60CSx eller 76CSx vad ska jag köpa? Navigering 9
niking Microsoft vill köpa Garmin Navigering 9
Vandrare Var köpa cykelhållare Garmin 60? Navigering 5
mipert Måste jag köpa stadskartan till min Garmin Legend cx? Navigering 7
SkogsCalle Garmin 60CSx finns nu att köpa i Sverige Navigering 9
thoand Köpa Garmin från Spanien Navigering 4
Kenneth68 Köpa Garmin i Estland? Navigering 0
tvingjohan Köpa Garmin eller Magellan Navigering 3
Headheretic Köpa 10 st Dakota 20, men kartor då? Navigering 7
Kniv-Hasse Vad skall jag köpa för GPS? Navigering 20
amkarl Var köpa Utekartan i Örebro? Navigering 4
niklaz Min Vista HCx dog - köpa nya eTrex 30 istället? Navigering 8
lortopalt Köpa ny GPS Navigering 27
Rob1 Vilken GPS skall jag köpa ?? Navigering 27
posterberg Köpa Oregon 550 med eller utan t Navigering 9
idka Köpa gps Navigering 1
periskop Var köpa Suunto-kompass? Navigering 2
pelka köpa fjällkarta över norge? Navigering 9
glasmästarn Vad ska jag köpa för GPS Navigering 8
Skipper_ Vilken karta skall man köpa för att det skall se ut på GPSen som hitta.se Navigering 6
annokjell Köpa CN NT2008? Navigering 6
emil.s Köpa GPS, men vilken? (eTrex Vista VS 60Cx) Navigering 5
frostic Vart kan man köpa en världskarta? Navigering 2
Totteman Vad ska man köpa? Navigering 0
PecaMTB Köpa Gramin i USA Navigering 13
frni Uppgradera CitySelect v.6 till v.9 Var köpa? Navigering 3
stefanwetterstad Är det omöjligt att köpa norsk topokart i Sverige? Navigering 2
Ollebolle Köpa GPS i USA... Navigering 5
HMR Köpa GPS till MC? Navigering 12
Surjamten Var köpa GPS i Toronto? Navigering 0
fswede Köpa Gps i USA med "rätt" baskarta Navigering 6
magnusv Köpa GPS Navigering 23
Jozze72 Vart köpa GPS? Navigering 13
melko Sjökort för västkusten i 60CSX - vad köpa? Navigering 3
lipstick köpa quest2 eller 60csx? Navigering 33
chlg70 Köpa 60 CSX i Singapore?? Navigering 3
rija Köpa GPS i USA Navigering 9
Mr H. Köpa bärbar GPS-mottagare Navigering 12
Mi Köpa beg gps eller ej? Navigering 12
grönis Vilken magellan gps ska man köpa? Navigering 5
Ont Köpa GPSn Navigering 1
_age_ CF GPS är det värt att köpa det? Navigering 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...