Köpa Berghaus Ryggsäckar billigt

Jag vet att detta varit uppe tidigare, men sådant blir ju inaktuellt...

Jag är ute efter en Berghaus Atlas så billigt som möjligt. Jag har sett att många Brittiska webshoppar har dom billigt, men de jag hittat tar så vansinnigt mycket för frakten. Så, var hittar man en ryggsäck billigast? Det jag främst är ute efter är en Atlas, kanske även en crag, men Atlasen är viktigast.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Hittils

Vandrare; sa:
Ca 2500 kr för Atlasen, det kan man hitta i Sverige också. Crag-ryggsäcken verkar ovanligare.
Crag finns bl.a. på PlanetFear, http://www.planetfear.com/ och de verkar inte alltför dyra med frakten om du vill ha en så'n.
Vad gäller beställning från Storbritannien så kan du i princip beställa en Atlas från godtycklig återförsäljare och ändå slinka undan billigare inkl. frakt än om du köper den i Sverige. Ett alternativ annars kan vara att beställa den från Tyskland. Då får du billigare frakt men i gengäld så blir ryggsäcken/ryggsäckarna dyrare.
CMM Online, http://www.cmmonline.co.uk/ är relativt billiga på frakten om du beställer från UK.

Hej,
Jag köpte min Atlas från CMMonline i mars.
Totalkostnaden, alltså inklusive frakt hem till min dörr, var GBP 160,49 (143,99 för ryggan och 16,50 i frakt). Det blev SEK 2238:- med den kurs som rådde då.
Jag tycker det var ett bra pris.
/ Bertil

Tar nu upp en vilande tråd...

Jag letar också en Atlas, och har stött på samma problem med att de flesta (alla?) engelska sidor som har vettiga priser, nämligen att de inte exporterar utanför brittiska öarna.

Cmmonline, som jag tidigare handlat av, saluför inte längre varken Atlas eller Vulcan. Min undran är således om någon känner till t ex tyska affärer (gärna svinbilliga militära överskott) som säljer någon av dessa säckar, eller andra ställen att få tag på dem. BIlligast hittills är recon i Sverige med 2500:-

Tacksam för svar!

Kom man inte fram till i en annan tråd att Bergaus från recon var kopior i sämre mtrl och sämre bärsystem?

Vandrare; sa:
Jag vet att detta varit uppe tidigare, men sådant blir ju inaktuellt...

Jag är ute efter en Berghaus Atlas så billigt som möjligt. Jag har sett att många Brittiska webshoppar har dom billigt, men de jag hittat tar så vansinnigt mycket för frakten. Så, var hittar man en ryggsäck billigast? Det jag främst är ute efter är en Atlas, kanske även en crag, men Atlasen är viktigast.

hur mykke tar dom i frakt?

(e nyfiken, betalade 400:- för flygfrakt av ett mobilt sågverk från Canada)

Strykarräven; sa:
Tar nu upp en vilande tråd...

Jag letar också en Atlas, och har stött på samma problem med att de flesta (alla?) engelska sidor som har vettiga priser, nämligen att de inte exporterar utanför brittiska öarna.

Cmmonline, som jag tidigare handlat av, saluför inte längre varken Atlas eller Vulcan. Min undran är således om någon känner till t ex tyska affärer (gärna svinbilliga militära överskott) som säljer någon av dessa säckar, eller andra ställen att få tag på dem. BIlligast hittills är recon i Sverige med 2500:-

Tacksam för svar!

Vulcan finns här för ca 2000 kr (219 euro) plus frakt ca 160 kr (17 euro). Köper man för 250 euro och paketet väger max 20 kg är det ingen frakt.

http://www.survival.de/webshop/query.php?cp_sid=10995620af98&cp_tpl=5503&cp_cat=123#123

När jag köpte min rygga från Recon (ingen Vulcan, jag kör Sacci istället;)) kostade frakten 270 lusidorer.

Det är 8 mil till Uppsala...

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips